طب سوزنی در بیماری‌های زنان

طب سوزنی در بیماری‌های زنان-موارد درمان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

طب سوزنی در بیماری‌های زنان:طب سوزنی یکی از روش‌های قدیمی درمان است که با ظهور علم جدید، به یک علم پزشکی مدرن تبدیل شده است. این نوع طب با ارائه تئوری‌هایی در زمینه انرژی بدن، روش‌های درمانی مختلفی ارائه کرده است که می‌تواند طیف وسیعی از بیماری‌ها را درمان کند.

زنان به سبب شرایط خاص بدنی خود و مسائل مربوط به بارداری، در سنین مختلف زندگی خود با مشکلات و بیماری‌هایی خاصی مواجه می‌شوند.

برخی از این بیماری‌ها مربوط به دوران بارداری و برخی دیگر از آن‌ها مربوط به اندام‌های زنانه است.

موارد درمان

اختلالات در قاعدگی

بسیاری از بانوان از مشکلات اختلالات قاعدگی رنج می‌برند. این مشکل می‌تواند اثرات جانبی مانند مشکلات روحی و تغییر حالات یا سردرد به همراه داشته باشد. با استفاده از طب سوزنی زنان می‌توان با نرمال کردن جریان خون، اختلالات قاعدگی بانوان را درمان کرد.

یائسگی

وقتی که بانوان به سنین میانسالی می‌رسند، دچار یائسگی می‌شوند. یائسگی اغلب با گرگرفتگی، عرق شبانه و بی‌خوابی همراه می‌شود. استفاده از طب سنتی باعث می‌شود که هورمون‌های شما تعادل پیدا کنند. همچنین این مسئله باعث می‌شود که دفعات و شدت گرگرفتگی کاهش پیدا کند.

باروری

بسیاری از بانوان برای باروری درمان‌های سخت و سنگینی را انجام می‌دهند که گهگاه نتیجه‌ای به همراه ندارد. طب سوزنی می‌تواند باروری را نیز به طرز قابل توجهی افزایش دهد. این مسئله با کاهش استرس، تنظیم قاعدگی، منظم کردن زمان آزادسازی تخمک‌ها و بهبود جریان خون می‌تواند باروری را در بانوان افزایش دهد.

درمان علائم بارداری

بارداری علائم زیادی دارد که می‌تواند برای بانوان مشکل ساز است. برخی از این علائم شامل احساس خستگی، تهوع صبحگاهی، درد در ناحیه پستان، ترشح گاز معده، سوء هاضمه، سوزش معده، گرفتگی عضلات فقط برخی از مشکلاتی هستند که بانوان هنگام بارداری با آن مواجه می‌شوند. استفاده از طب سوزنی بانوان باعث از بین رفتن این علائم می‌شود و باعث می‌شود روند بارداری درد کمتری به همراه داشته باشد.

زایمان بریچ

زایمان بریچ نوعی زایمان است که در آن جنین با پا یا باسن به دنیا می‌آید. علت این امر، تکان خوردن و قرار گرفتن وضعیت اشتباه کودک در رحم است. استفاده از طب سنتی در میان بانوان باردار باعث می‌شود که زایمانی کم‌خطرتر داشته باشند. طب سوزنی در زمان بارداری باعث می‌شود که کودک تحرک کمتری در داخل رحم داشته باشد.

مشکلات بر مربوط به زایمان دیرهنگام

هر کودکی بنا به دلایل مختلفی نیاز به مدت زمانی دارد که بتواند فرآیند رشد خود را به خوبی طی کند و به دنیا بیاید. این زمان در بین افراد مختلف متفاوت است. استفاده از طب سوزنی زنان باعث می‌شود که بین 60 تا 80 درصد زمان زایمان در بازه مرسوم خود انجام شود.

کسالت پس از زایمان

طب سوزنی می‌تواند در کاهش دردهای پس از زایمان نیز به بانوان کمک کند. این نوع روش درمان باعث بازیابی قوای بدن، کاهش کوفتگی، افزایش شیردهی و از بین رفتن دردهای بدن شود.

ورم پستان

یکی از دردهایی که بانوان پس از زایمان و یا گاها در حین بارداری تحمل می‌کنند، ورم پستان است. طب سوزنی می‌تواند با افزایش گردش خون، فرآیند تغذیه بافت‌های سلولی بدن را بهبود ببخشد و به کاهش ورم پستان کمک کند.

خطرات وضع حمل

یکی از مشکلاتی که بانوان با آن روبرو هستند، مشکلات مربوط به وضع حمل است. گاهی در جریان این عمل سلامت کودک و مادر به خطر می‌افتد. طب سوزنی درمان‌های فراوانی در این زمینه ارائه کرده است و باعث ایمن شدن فرآیند زایمان و رشد بهتر کودک می‌شود. گونه خاصی از طب سوزنی زنان به نام ژوبین وجود دارد که خطر وضع حمل را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که کودک از تولد، از سلامت کامل برخوردار باشد.

دردهای اندام تناسلی

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیشتر از 14 میلیون زن آمریکایی از دردهای اندام تناسلی به طور معمول رنج می‌برند. این دردها تقریبا مانع از هر گونه رابطه جنسی می‌شوند. طب سوزنی با قرار دادن چند سوزن در ناحیه کمر می‌تواند این دردها را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

سرطان پستان

سرطان پستان نیز یکی از مشکلاتی است که بانوان در دوران حیات خود ممکن است با آن مواجه شوند. تحقیقات پزشکی نشان‌ داده که استفاده از این نوع طب باعث می‌شود که احتمال وقوع سرطان پستان به میزان 60 درصد کاهش یابد.

آندومتریوز

آندومتریوز یکی از مشکلاتی است که در ناحیه رحم برای بانوان اتفاق می‌افتد. این مشکل در غدد آندومتریال و استرومای رحم ایجاد می‌شود. طب سوزنی زنان با استفاده از آزاد کردن انرژی شی باعث رفع این بیماری می‌شود.

مشکلات پوستی

بسیاری از بانوان با مشکلات پوستی مواجه هستند. پوست بانوان به علت ظریف بودن، آسیب پذیرتر است و زودتر دچار چین و چروک می‌شود. درمان طب سوزنی زنان باعث افزایش کلاژن‌های پوستی خواهد شد.