بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | مزایای طب سوزنی چینی

فواید طب سوزنی چینی

مکانیسم دقیق تحریک نقاط طب سوزنی چینی از نفوذ سوزن های نازک و جامد فلزی به پوست استفاده می کند که به صورت دستی یا با تحریک الکتریکی دستکاری می شوند. در یک جمله میتوان گفت که عمل وارد کردن سوزن به بدن برای کاهش درد یا القاء بیهوشی.

به طور گسترده تر ، «طب سوزنی» خانواده ای از روش ها است که شامل تحریک محل های تشریحی روی پوست با تکنیک های مختلف است. روشهای مختلفی برای تشخیص و درمان در طب سوزنی آمریکا وجود دارد که سنتهای پزشکی چین ، ژاپن ، کره و دیگر کشورها را در بر می گیرد.

چطور متخصص طب سوزنی را انتخاب کنیم ؟

تعریف پزشکی از آکوپانچر

طب سوزنی یک هنر درمانی است که ممکن است در چین باستان ایجاد شده باشد. اسناد توصیف کننده این عمل به قرن اول قبل از میلاد برمی گردد. در حالی که برخی معتقدند شواهد باستان شناسی به منشاء بسیار قبلی اشاره می کند. (احتمالاً ۸۰۰۰ سال پیش).

نظریه پزشکی طب سوزنی بر مفهوم انرژی چی (تلفظ شده به عنوان “چی”) متمرکز است. گفته می شود چی از طریق مسیرهای انرژی بدن ، معروف به نصف النهار ، جریان می یابد. نصف النهارها با اندامها یا گروههایی از اندامها مطابقت دارند. برخلاف طب غربی، طب سنتی چینی معتقد است که بیماری ناشی از عدم تعادل جریان انرژی در نصف النهار است.

بهترین کلینیک زیبایی اصفهان |طب سوزنی چینی

در تلاش برای رفع انسداد یا تغییر مسیر جریان انرژی، متخصصان طب سوزنی به طور سطحی سوزن های بسیار نازک را در نقاط خاصی از بافت پوست وارد می کنند. به این نقاط  acupoint گفته می شود. روشهای متفاوتی برای شمارش نقاط طب سوزنی وجود دارد.

اما اکثر سیستم ها حدود ۳۵۰-۴۰۰ نقطه از این قبیل را فهرست بندی می کنند. طب سوزنی پزشکی اغلب برای تسکین درد، در میان سایر درمان ها استفاده می شود و اکنون تحت پوشش بسیاری از بیمه نامه ها قرار گرفته است. در نتیجه فواید طب سوزنی بر همگان آگاه شده است.

پین ها دردناک هستند؟

بسیاری از مردم از سوزن می ترسند. سوزن های مورد استفاده در طب سوزنی با سوزن هایی که برای خون گیری یا واکسن استفاده می شود بسیار متفاوت است. در این مورد ، پین های مورد استفاده کاملاً خوب هستند. در نتیجه، اکثر افراد درد کمی را از درمان گزارش می دهند یا هیچ گونه دردی ندارند.

طب سوزنی کلینیک زیبایی ژالان