علت تیرگی پوست بعد از لیزر چیست؟ | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان - تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

علت تیرگی پوست بعد از لیزر چیست؟

به طور کلی، عوامل متفاوتی وجود دارند که باعث تیرگی پوست بعد از لیزر خواهند شد.

با بررسی این نکات و راهکار های مقابله با آن، می توان تیرگی پوست بعد از لیزر را کاهش داد.

علت تیره تر شدن پوست بعد از لیزر به شرح زیر می باشد:

• هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب یا PIH: یکی از عوامل تیرگی پوست بعد از لیزر، PIH است. این عامل، افزایش موقتی در رنگدانه پوست می باشد که می تواند به دنبال التهاب رخ دهد. خطر هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب برای افرادی که رنگ پوست تیره‌ تر دارند، بیشتر خواهد بود، اما ممکن است برای هر کسی این اتفاق بیفتد.

• تنظیمات نادرست لیزر: اگر تنظیمات لیزر به درستی برای رنگ پوست بیمار تنظیم نشده باشد، ممکن است لیزر به جای فولیکول مو، ملانین پوست را هم هدف قرار دهد. این موضوع می تواند منجر به افزایش رنگدانه های پوست شود و پوست را تیره تر از قبل نشان دهد.

• قرار گرفتن در معرض نور خورشید: سومین عامل مهم که باعث تیره شدن پوست بعد از لیزر می شود، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه UV است. قرار گرفتن بیمار در معرض نور خورشید پیش یا بعد از لیزر موهای زائد می تواند موجب شود که پوست ملانین بیشتری تولید کند و منجر به تیره تر شدن پوست شود. برای به حداقل رساندن این موضوع، محافظت از ناحیه تحت درمان در برابر نور خورشید ضروری است.

صفحه اینستاگرام کلینیک زیبایی ژالان (بهترین کلینیک زیبایی اصفهان – تزریق ژل و بوتاکس اصفهان)

دلیل تیرگی ناحیه بیکینی بعد از لیزر موهای زائد

اگر لیزر مو‌ زائد به وسیله پزشکان متخصص یا حتی کادر درمان ماهر و حرفه‌ ای انجام بگیرد، جایی برای نگرانی بابت تیرگی ناحیه بیکینی بعد از لیزر موهای زائد بیکینی وجود ندارد. اما بعضی از مواقع به خاطر آن که اپراتور نتوانسته قدرت دستگاه را به خوبی کنترل کند، ممکن است پروسه لیزر با مشکل رو به رو شود و نواحی حساسی همچون بیکینی تیره تر شوند. البته لازم است یادآوری کنیم که در بعضی از موارد، این تیرگی موقتی خواهد بود. حتی وجود برخی از بیماری های پوستی موجب تیرگی پوست بیکینی بعد از لیزر خواهد شد. انواع حساسیت پوستی یکی از این بیماری ها می باشد. همچنین بعضی از افراد بلافاصله پس از انجام لیزر از سولاریوم به منظور برنزه کردن پوست خود استفاده می کنند که این موضوع نیز باعث تیرگی بیشتر ناحیه بیکینی خواهد شد.

پروفایل مرکز زیبایی ژالان در وب سامانه کلینیک۲۴

مطالعه بیشتر: