مزونیدلینگ ، عوارض و ماندگاری | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

مزونیدلینگ به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

مزونیدلینگ ، عوارض و ماندگاری : افرادی که قبلا مزوتراپی را امتحان کرده‌اند و به مواد آن حساسیت نشان داده‌اند، از مزونیدلینگ استفاده نکنند. همچنین اگر در محل درمان عفونت یا حساسیتی وجود دارد، بهتر است تا زمان بهبود کامل آن از این روش استفاده نشود. اگر شخص به بیماری‌های پوستی مبتلا است نیز نباید به سراغ مزونیدلینگ برود. مزونیدلینگ برای افرادی که آکنه‌های فعال دارند مناسب نیست. درواقع این روش تنها جای آکنه را برطرف می‌کند و تاثیری در بهبودی آکنه‌های فعال ندارد.

پزشکان توصیه می‌کنند که افراد با سیستم ایمنی ضعیف یا افراد مبتلا به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی از روش‌های دیگری برای حل مشکلات پوست یا موی خود استفاده کنند. همچنین اگر شخص از داروهای رقیق‌کننده خون نظیر وارفارین یا آسپرین استفاده می‌کند و نمی‌تواند در طول فرایند درمان با مزونیدلینگ این داروها را قطع کند، نمی‌تواند از این روش استفاده کند. همچنین افرادی سابقه کلوئید یا گوشت اضافه بعد از آسیب‌های پوستی دارند، بهتر است از روش‌های کم تهاجمی‌تر برای درمان آسیب‌های پوست خود استفاده کنند.

مزونیدلینگ ، عوارض و ماندگاری | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

مزونیدلینگ برای درمان چه آسیب‌هایی استفاده می‌شود؟

مزونیدلینگ را می‌توان برای رفع چین و چروک‌های پوست و صاف کردن آن استفاده کرد. این روش همچنین برای برطرف کردن جای زخم، جوش و آکنه روش مناسبی است. در بعضی موارد نیز می‌توان مزونیدلینگ را برای رفع لک‌های پوستی استفاده کرد. توجه کنید که در هریک از این موارد نوع و مقدار مواد مورداستفاده متفاوت خواهد بود و باید توسط پزشک متخصص و باتجربه تعیین شود. تقویت جریان خون در زیر پوست و تنگ‌تر کردن منافذ پوست با استفاده از مزونیدلینگ باعث جلوگیری از بروز جوش‌های سرسیاه نیز می‌شود. | مزونیدلینگ ، عوارض و ماندگاری

این روش را می‌توان برای درمان همه این آسیب‌ها در نواحی مختلف بدن شامل پوست صورت، دست‌ها، گردن و… به کار برد. همچنین مزونیدلینگ روشی مناسب برای برطرف کردن چروک‌های دور چشم و دیگر نواحی حساس بدن است. علاوه بر این مزونیدلینگ برای حل مشکلات مو نیز روش مناسبی است. با استفاده از این روش می‌توان از ریزش موها جلوگیری کرد و با تقویت سلول‌های تولیدکننده فولیکول‌های مو، به استحکام و رشد بیشتر آن‌ها نیز کمک کرد.

از مزونیدلینگ برای درمان های زیر استفاده می‌شود:

رفع جای زخم، جوش و آکنه
رفع فرورفتگی‌های ناشی از جوش و آکنه
رفع ترک‌های پوستی ناشی از بارداری یا افزایش و کاهش وزن
جلوگیری از ریزش مو و کمک به افزایش سرعت رشد آن
برطرف کردن تیرگی و فرورفتگی دور چشم
رفع آفتاب‌سوختگی و تغییر رنگ بخش‌هایی از پوست
برطرف کردن چین و چروک‌های نواحی مختلف بدن و صورت
رفع لک‌های پوستی ناشی از بارداری یا افزایش سن
کمک به حفظ حالت ارتجاعی پوست

پیش از انجام مزونیدلینگ این موارد را رعایت کنید:

اگر قبلا تزریق بوتاکس، ژل یا چربی انجام داده‌اید، حداقل دو هفته صبر کنید.
پیش از انجام مزونیدلینگ از انجام سولاریوم یا آفتاب گرفتن خودداری کنید.
در روز عمل پوست خود را به‌طور کامل تمیز کرده و از هیچ کرم آرایشی استفاده نکنید.
اگر قصد انجام مزونیدلینگ مو را دارید، روز قبل از عمل به حمام بروید و پوست سر خود را کاملا بشویید.
حداقل یک هفته قبل از مزونیدلینگ مصرف داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون را متوقف کنید.
در جلسات مشاوره با پزشک خود تعارف نکنید. همه سوالات خود را بپرسید و مطمئن شوید که انتظارات شما از نتیجه عمل با واقعیت تطابق دارد.
اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

پس از مزونیدلینگ نکات زیر را به یاد داشته باشید:

پس از عمل مدتی استراحت کنید و برای شروع دوباره فعالیت‌های روزمره حدود ۳ تا ۵ روز به خود مهلت دهید.
تا دو هفته پس از عمل مصرف داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون را از سر نگیرید.
درصورتی‌که پزشک برای شما داروی خاصی تجویز کرده است، آن را به‌موقع و به‌طور کامل مصرف کنید.
در صورت انجام مزونیدلینگ مو، از شامپوی مخصوصی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید.

پس از مزونیدلینگ پوست

از صابون یا شوینده مخصوص تجویز شده توسط پزشک برای شست و شوی پوست خود استفاده کنید.
تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده است، از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.
از دوش گرفتن با آب گرم و پاشیدن آب پرفشار بر روی محل درمان خودداری کنید.
در صورت انجام مزونیدلینگ مو تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده، از رنگ کردن یا سشوار کردن موها خودداری کنید.
از خاراندن، ماساژ دادن یا فشار دادن ناحیه درمان خودداری کنید.

حداقل تا ۲۴ ساعت پس از عمل از نور خورشید دوری کنید و از خانه خارج نشوید. در صورت خروج از خانه از کرم‌های ضد آفتاب تایید شده توسط پزشک استفاده کنید.
از قرار گرفتن در معرض دود، گردوغبار و دیگر آلودگی‌های محیطی خودداری کنید.

۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از عمل از مصرف مواد آرایشی خودداری کنید. استفاده از این مواد ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد حساسیت در آن بشود.
تا ۵ روز پس از عمل از مصرف مواد غذایی و محصولات مراقبت از پوست که حاوی مواد فعال نظیر رتینول، ویتامین C و اسید آلفا هیدروکسی هستند، خودداری کنید.
از انجام ورزش‌های سنگین و به‌طورکلی فعالیت‌هایی که باعث تعریق می‌شوند، خودداری کنید. چراکه عرق کردن باعث رشد باکتری‌ها می‌شود و حساسیت و التهاب پس از عمل را افزایش می‌دهد.
از مصرف داروهای مسکن و ضدالتهاب خودداری کنید.
با استفاده از کمپرس سرد به کاهش التهاب و حفظ رطوبت پوست کمک کنید.

عوارض احتمالی مزونیدلینگ

ازآنجایی‌که در مزونیدلینگ سوزن‌ها وارد پوست می‌شوند، التهاب، قرمزی و کمی سوزش از رایج‌ترین عوارض آن هستند. درصورتی‌که دستورات پزشک به‌درستی رعایت شوند، این عوارض نهایتا ۷ تا ۱۰ روز پس از عمل به‌طور کامل برطرف می‌شوند. همچنین بعد از این عمل ممکن است پوست کمی تیره شود و تغییر رنگ دهد. در این صورت چند روز پس از عمل، پوست کم‌کم پوسته‌پوسته می‌شود و می‌ریزد. در نتیجه رنگ پوست به حالت طبیعی برمی‌گردد و یکدست خواهد شد.

به دلیل استفاده از سوزن در این روش، زخم‌های بسیار ریز و کوچکی در محل درمان ایجاد می‌شود. این زخم‌ها ظرف چند روز پس از عمل به‌طور کامل برطرف می‌شوند و جای آن‌ها نیز باقی نمی‌ماند. البته به شرط آنکه فرد زخم‌ها را دست‌کاری نکند.

این شایعات حقیقت ندارند

مزونیدلینگ با درد بسیاری همراه است.

عده‌ای تصور می‌کنند که به دلیل استفاده از سوزن در این روش، درد آن بسیار زیاد است. درصورتی‌که این‌طور نیست. پزشک در طول عمل برای کاهش درد بیمار از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. بعد از برطرف شدن اثرات بی‌حسی نیز ممکن است در محل درمان درد جزئی احساس شود. اما این درد آن‌قدر نیست که غیرقابل‌تحمل باشد یا باعث آزردگی و ناراحتی شما شود.

مزونیدلینگ به اعصاب آسیب می‌رساند.

عمق نفوذ سوزن‌ها و فشار ناشی از آن‌ها بر روی پوست، توسط پزشک متخصص و با توجه به شرایط بیمار قابل تنظیم است. این سوزن‌ها حتی در زمان درمان آسیب‌های شدید، تنها به لایه‌های سطحی پوست نفوذ می‌کنند و به اعصاب آن نمی‌رسند. بنابراین امکان آسیب به اعصاب وجود ندارد و نمی‌توان گفت که این روش ممکن است باعث فلج اعصاب یا صدمه دیدن آن‌ها شود.

ماندگاری مزونیدلینگ | مزونیدلینگ ، عوارض و ماندگاری

این روش را می‌توان یکی از روش‌های دائمی جوان‌سازی و رفع مشکلات پوست و مو دانست. شرط طولانی شدن اثرات این روش رعایت دستورات پزشک پس از درمان و اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی است. مزونیدلینگ باعث تحریک سلول‌های تولیدکننده کلاژن می‌شود و از همین طریق مشکلات مختلف پوستی را برطرف می‌کند. به همین دلیل افزایش سن و رژیم غذایی نامناسب بر روی نتایج آن اثر می‌گذارد. علاوه بر این‌ها نوع پوست فرد، شدت آسیب و عوامل ارثی نیز از عوامل اثرگذار بر روی ماندگاری نتایج مزونیدلینگ است.

کلینیک زیبایی ژالان

بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

جهت دریافت نوبت می‌توانید به صفحه‌ی نوبت دهی تلفن گویا مراجعه کرده و برای مطلع شدن از آدرس و تلفن کلینیک به صفحه‌ی تماس با ما مراجعه فرمایید.

برای مشاهده‌ی صفحه‌ی اینستاگرام کلینیک ژالان کلیک کنید.

مطالب بیشتر:

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل