آشنایی با اکسیژن تراپی صورت

این روش درمانی برای تغذیه پوست و رشد کلاژن طراحی شده است. دستگاهی که در این روش استفاده می‌شود، می‌تواند مولکولهای اکسیژن غلیظ شده را به داخل اپیدرم (لایه خارجی پوست) تزریق کند. اکسیژنی که در این روش به در صورت و گردن شما تزریق می‌شود .با ویتامین ها، مواد معدنی، مواد مغذی ضروری و عصاره های گیاهی القا شده است.در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، مرکز تزریق ژل و بوتاکس اصفهان اکسیژن تراپی صورت را مورد بررسی قرار می دهیم.

اکسیژن تراپی صورت عملی است که به طور معمول توسط متخصصین زیبایی در سالن های ماساژ و زیبایی انجام می‌شود. این یک روش “غیر پزشکی” است، زیرا چیزی به بدن تزریق نمی‌شود و هیچ ماده شیمیایی در آن استفاده نمی‌شود.

 

چرا صورت به اکسیژن تراپی احتیاج دارد؟

همانگونه که می دانید، سلول های بدن برای سالم بودن و رشد کردن نیاز به اکسیژن دارند. پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست. لذا هر اندازه اکسیژن به لایه های عمیق تری وارد شود، عملکرد سلول‌ها نیز بهتر خواهد بود و پوست سالم‌تر و درخشان‌تر می‌شود.

آیا اکسیژن تراپی با عوارض همراه است؟

این روش درمانی پوست، برای آنانی که دارای پوست های حساس می باشند، گاها ممکن است خارش، قرمزی و التهاب را به همراه داشته باشد.که اغلب موقتی است و پس از چند ساعت از بین می روند. باید توجه نمود که در این روش اکسیژن و مواد مغذی بسیار سریع به پوست وارد می شوند و همین امر موجب می شود تا پوست در ساعت های اول دچار تورم گردد. برای اینکه عوارض این روش را کم نمود لازم است تا از هیالورونیک اسید استفاده کرد. این اسید در حالت عادی در بدن تولید شده و موجب حفظ رطوبت می شود.

 

مراحل انجام اکسیژن تراپی صورت

برای انجام این روش مراقبتی پوست لازم است تا ابتدا پوست صورت خود را به خوبی شسته و تمیز نمایید. این روش به صورت کلی دارای ۳ مرحله مهم است:

  • ۱. استفاده از نور
  • ۳. ماساژ صورت
  • ۲. تزریق سرم
استفاده از نور

در این مرحله، برای اینکه اکسیژن وارد پوست شود. از نور دستگاه استفاده می شود. این دستگاه به آرامی بر روی پوست حرکت کرده و درد را آرام می‌کند.

 

تزریق سرم

مرحله دوم اکسیژن تراپی، به تزریق سرم مربوط است. لازم است تا در این مرحله، سرم حاوی هیالورونیک و آنتی اکسیدان های ضروری به پوست تزریق شود. این مواد باعث منسجم شدن، از بین رفتن چین و چروک، درخشندگی و سفت شدن پوست می شوند.

 

 ماساژ صورت

این بخش عموما پس از تزریق صورت انجام می شود. ماساژ صورت می بایست با کرم های نرم کننده و لوسیون های مرتبط انجام شود تا جریان خون را در زیر پوست افزایش دهد. با این کار پوست تحریک شده و مواد مغذی به سلول های مختلف پوست می رسند.

 

امروزه از این روش برای جوانسازی پوست استفاده می شود. اما به دلیل هزینه آن گاها طرفداران کمی برای آن مشاهده می شود.

 

 

مدت درمان با اکسیژن درمانی پوست

مدت زمان هر جلسه درمان بسته به دستگاهی که استفاده می‌کنید، متفاوت است. اما می‌توانید انتظار داشته باشید که هر جلسه حدودا بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت طول بکشد.

آشنایی با فیلرهای آزمایشگاهی | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

مزایای اکسیژن تراپی

علاوه بر اینکه اکسیژن تراپی می تواند پوست را جوان و شفاف نماید. دارای مزایای دیگری است که در زیر به آن پرداخته شده است.

  • افزایش میزان کلاژن سازی 
  • دفع آلودگی و سم های پوست
  •  درخشندگی و صافی پوست 
  •  پوست هیدراته می‌شود
افزایش میزان کلاژن سازی

کلاژن یک پروتئین است که موجب استحکام سلول ها می شود. زمانیکه میزان این پروتئین در بدن کاهش یابد، باعث شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک می شود. عموما با افزایش سن تولید این پروتئین در بدن کاهش می یابد. اکسیژن تراپی می تواند سلول ها را تحریک نماید. تا مجدد این پروتئین را در بدن تولید نماید.

کلینیک زیبایی ژالان، تزریق ژل و بوتاکس اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید.
دفع آلودگی و سم های پوست

همانگونه که در بالا توضیح داده شد، در این روش، همراه با اکسیژن، مواد معدنی و ویتامین های دیگری نیز به بدن تزریق می شوند. این مواد آلودگی ها را از بین برده و به ترمیم و بازسازی سلول ها کمک می نماید.

درخشندگی و صافی پوست

زمانیکه لایه های مرده و ناخالصی ها از روی پوست حذف شوند، ظاهر آن بسیار شفاف و درخشان خواهد بود. از این رو به کمک اکسیژن تراپی می تواند منافذ بسته پوست را باز نمود و لایه های مرده را از بین آنها خارج کرد. با این کار طراوت و شادابی به پوست باز می گردد.از آنجا که میکروب ها و ناخالصی ها از این طریق از پوست دفع می شوند لذا آکنه و زخمی نیز بر روی صورت باقی نمی ماند.

آنچه که در خصوص اکسیژن تراپی، امری ثابت شده است؛ این مهم می باشد که نتیجه آن سریعا قابل مشاهده است. پس از یک مرحله، شما می توانید جوانی و شادابی پوست خود را مشاهده نمایید. البته می بایست در نظر داشت که این روش، دارای دوران نقاهتی نیست و تنها به کمک لوسیون ها و نرم کننده ها می توان از پوست مراقبت نمود.

 

 پوست هیدراته می‌شود.

امروزه مشکل دهیدراته شدن پوست و خشکی آن، یک چالش بزرگ برای افراد است. با اکسیژن تراپی شما قادر خواهید بود تا اکسیژن و رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم آورده و از کشیدگی و خشکی آن جلوگیری نمایید.با اکسیژن تراپی شما قادر خواهید بود تا میزان PH پوست را تنظیم کنید .و از آن در مقابل اشعه های خورشید، محافظت نمایید.

 

 


مطالب پیشنهادی :

روتین پوستی شب

مزایای درمان با دستگاه آر اف

آشنایی با بخور صورت