بررسی مزوتراپی صورت | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

مزوتراپی صورت چیست ؟

مزوتراپی چیست؟ روشی که در آن از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای سفت کردن و جوانسازی پوست، رفع چربی‌های اضافی و همچنین درمان ریزش مو و پیری پوست استفاده می‌شود. اما در این مقاله از سایت مرکز ژالان، کلینیک زیبایی اصفهان به طور ویژه به بررسی مزوتراپی صورت می پردازیم.

مزوتراپی (برگرفته از کلمه یونانی Meso به معنای در میان و Therapeia به معنای درمان) نوعی روش درمانی غیر جراحی و عمدتاً زیبایی است که در آن مواد فعال با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف به عمق حدود 4 میلی‌متری داخل پوست تزریق می‌شوند.

عملکرد مزوتراپی چگونه است؟

مزوتراپی یک روش جوان‌سازی پوست است که در آن مواد مغذی مختلف به لایه‌هایی از پوست منتقل می‌شود که ترمیم و رشد سلول‌ها در آن اتفاق می‌افتد. انتقال انواع ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، مواد معدنی، هیالورونیک اسید و بسیاری مواد ضروری برای سلامت سلول‌های پوست می‌تواند از طریق این روش انجام ‌شود.

این کار به دو روش تزریق چندگانه (روش نیمه تهاجمی) و ایجاد منافذ ریز و متعدد با سوزن (مزوتراپی سنتی / تهاجمی) انجام می‌شود که در آن سرم‌های موضعی به بافت چربی زیر پوست در نواحی مورد نظر تزریق می‌شود.

مطالعه بیشتر : انواع کاربردهای مزوتراپی

کاربردهای مزوتراپی چیست؟

بسیاری افراد به دلیل خاصیت افزایش جریان خون پوست صورت،به استفاده از مزوتراپی روی می‌آورند. از این روش برای ایجاد تغییراتی در بدن یا حتی پوست سر نیز استفاده می‌شود. انواع مختلفی از مزوتراپی وجود دارد که بسته به نیاز درمانی افراد درپیش گرفته می‌شود. نیاز‌هایی مانند از بین رفتن کلاژن، ریزش مو، سلولیت (توده‌های چربی زیر پوست که به دلیل فشار چربی بر بافت پیوندی ایجاد شده است و باعث بروز ظاهر ناهموار پوست در نواحی مختلفی مانند باسن، ران و … می‌شود) یا حتی وجود چربی اضافی در برخی قسمت‌های بدن.

ترکیب مواد تزریقی (کوکتل‌ها) در مزوتراپی چگونه انتخاب می‌شود؟

ترکیب نهایی مواد تزریقی به پزشک یا مزوتراپیست بستگی دارد. این ترکیب ممکن است حاوی مقادیر اندکی از عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، مواد مغذی، هورمون‌ها و داروهایی مانند داروهای متسع‌کننده عروق، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و آنتی بیوتیک‌ها باشد.

مزوتراپی صورت

در سال‌های اخیر، گروه‌های مختلفی از دانشمندان اثر مزوتراپی را در جوان‌سازی پوست بررسی کرده‌اند. اما این روش در درمان پیری پوست نتایج متفاوت و ناهمگونی را نشان داده است. در اینجا چند نمونه از این مطالعات را به همراه نتایج آن‌ها بررسی می‌کنیم:

یک مطالعه در آمریکا، سال 2006

روش: 10 نفر تحت 4 جلسه مزوتراپی قرار گرفتند. جلسات درمانی شامل تزریق چندگانه محلول مولتی‌‌ویتامین و هیالورونیک اسید بود. درمان در فواصل 4 ماهه انجام شد.

نتیجه: بعد از مزوتراپی مولتی ویتامین برای جوان‌سازی پوست، هیچ تغییر بالینی یا بافت‌شناسی قابل توجهی مشاهده نشد. به نظر نمی‌رسد مزوتراپی صورت با محلول مولتی ویتامین و هیالورونیک اسید اثربخشی قابل توجهی داشته باشد.

انواع کاربردهای مزوتراپی | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

یک مطالعه در ایتالیا سال 2008

روش: 20 زن (در محدوده سنی 40 تا 60 سال) با علائم فیزیکی متوسط پیری پوست پشت دست ناشی از نور آفتاب انتخاب شدند و تحت درمان با تزریق‌های کوچک چندگانه هیالورونیک اسید به‌ صورت هفتگی و به مدت 4 هفته قرار گرفتند.

نتیجه: مزوتراپی با هیالورونیک اسید ممکن است درمان مؤثری برای پیری پوست ناشی از نور آفتاب باشد.

یک مطالعه در مصر، سال 2012

روش: 6 داوطلب دارای چین و چروک، تحت یک دوره 3 ماهه تزریق‌های مزو در ناحیه اطراف چشم قرار گرفتند (6 جلسه در فواصل دو هفته‌ای).

نتیجه: مزوتراپی برای جوان‌سازی پوست باعث تغییرات آماری معنی‌دار از نظر بافت‌شناسی یا بهبود بالینی نمی‌شود.

یک مطالعه در فرانسه، سال 2013

روش: 55 زن با علائم پیری پوست، تزریق‌‌های کوچک فیلر (پرکننده پوستی) را از نوع خاصی از هیالورونیک اسید (بدون اتصالات متقاطع بین مولکولی) در یک سمت گونه و محلول سرم فیزیولوژیک را در سمت دیگر گونه ماهانه طی 3 جلسه دریافت کردند.

نتیجه: این نوع مزوتراپی بر پایه هیالورونیک اسید به صورت چشمگیر و پایدار باعث بهبود قابلیت ارتجاعی و درخشندگی پوست می‌شود.

یک مطالعه در ایتالیا، سال 2018

روش: 62 بیمار با چین و چروک صورت، گردن و ناحیه بالای سینه با سه پروتکل مختلف که شامل تزریق اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و هیالورونیک اسید همراه با تزریق دی اکسید کربن ، تحت درمان قرار گرفتند.

نتیجه: پروتکل‌های استفاده‌شده در این مطالعه نتایج قابل استنادی را در جوان‌سازی صورت برای موارد پیری خفیف، متوسط و شدید ارائه داد.

کلینیک زیبایی ژالان را در اینستاگرام دنبال کنید

یک مطالعه در لهستان، سال 2019

روش: در این مطالعه 17 داوطلب شرکت کردند. از سرم حاوی 20 درصد L-آسکوربیک اسید به صورت موضعی در همه درمان‌ها استفاده شد. در این روش مزوتراپی بدون سوزن (یک روش جوان‌سازی غیر تهاجمی شامل پالس‌های الکتریکی، الکتروپوراسیون ]یک شوک الکتریکی کوچک به سلول‌ها داده می‌شود و برای لحظاتی منافذی در غشای سلولی ایجاد می‌شود که اجازه ورود مولکول‌های بزرگ را به درون سلول می‌دهد و اولتراسوند [فراصوت]) در نیمه چپ صورت و مزوتراپی میکرونیدل (با استفاده از سوزن‌های ظریف) در نیمه سمت راست صورت انجام شد.

نتیجه: این مطالعه اثربخشی هر دو روش را تأیید کرد.

اکنون که نتایج ناهمگون مزوتراپی پوست را مطالعه کردید و درباره اثرات متفاوت ترکیبات مختلف اطلاعات کسب کردید، تصمیم‌گیری و انتخاب روش مناسب با شماست.

 


مطالب پیشنهادی :

پاسخ به پرسش هایی درمورد مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس

روش‌های تهاجمی برای جوانسازی پوست صورت

درمان ترمیم زخم مزمن