عوارض و خطرات تزریق فیلر | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

بررسی عوارض و خطرات تزریق فیلر

مانند هر روش پزشکی ، استفاده از مواد پرکننده پوستی نیز خطراتی را به همراه دارد. درک محدودیت ها و خطرات احتمالی آنها مهم است. هر ماده پرکننده پوستی می تواند باعث عوارض جانبی موقتی ، عوارض جانبی دائمی یا هر دو شود. در این مطلب از سایت مرکز ژالان، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان عوارض و خطرات تزریق فیلر را مورد بررسی قرار می دهیم.

بیشتر عوارض جانبی مرتبط با پرکننده های پوستی اندکی پس از تزریق رخ می دهد و در عرض چند هفته برطرف می شوند. تورم و درد پس از درمان دست ممکن است یک ماه یا بیشتر طول بکشد. در بعضی موارد ، ممکن است عوارض جانبی ناشی از تزریق ماده پرکننده پوست هفته ها ، ماه ها یا سال ها بعد از تزریق ظاهر شود. به همین دلیل انتخاب پزشک متخصص و مراجعه به یک کلینیک زیبایی معتبر و دارای مجوز به شدت توصیه می شود.

تزریق فیلر اگر توسط متخصص انجام نشود می تواند منجر به مشکلاتی شود. برخی عوارض احتمالی نیز وجود دارد که در صورت تزریق موفق نیز ممکن است رخ بدهند که ماندگاری آنها ممولا بیشتر از دو روز نمی باشد. این عوارض احتمالی عبارتند از:

عفونت

اگر بعد از روز اول قرمزی ، تورم یا درد احساس کردید با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است فوراً به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

خونریزی یا کبودی

قبل از تزریق فیلر، از مصرف الکل خودداری کنید و مصرف هر داروی رقیق کننده خون را متوقف کنید. این داروها شامل آسپیرین ، هر نوع داروی ضد التهاب غیراستروئیدی یا ویتامین E می باشد.

مزایا و معایب تزریق فیلر به لب | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

واکنش آلرژیک

مانند بثورات پوستی ، کهیر ، تورم یا علائم شبیه آنفولانزا.

مهمترین خطر مرتبط با استفاده از مواد پرکننده پوستی ، تزریق ناخواسته در رگ خونی است که منجر به انسداد رگهای خونی و خون رسانی ضعیف به بافتها می شود. در حالی که احتمال این اتفاق کم است ، اما اگر این اتفاق بیفتد ، عوارض ناشی از آن می تواند جدی باشد و ممکن است دائمی باشد. عوارض جبران ناپذیر این اشتباه می تواند شامل نکروز (مرگ بافت) ، ناهنجاری های بینایی و سکته مغزی است. به همین دلیل بسیار و بسیار مهم است که تزریق فیلر را در یک کلینیک زیبایی معتبر و دارای مجوز انجام دهید.

همچنین بیماران باید قبل از تزریق فیلر های ساخته شده با مواد خاص ، به ویژه مواد مشتق شده از حیوانات (به عنوان مثال ، گاو یا شانه خروس) از نظر آلرژی آزمایش شوند. چناچه در حال مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین یا هر نوع داروی دیگری و یا اگر در چند هفته گذشته روی صورت خود عمل دیگر زیبایی نظیر لیزر موهای زائد ، پاکسازی پوست و … را انجام داده اید حتما این موارد را به پزشک خود اطلاع دهید.

کلینیک زیبایی ژالان، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

مقایسه فیلر با بوتاکس

در این پاسخ به این سوال که فیلر بهتر است یا بوتاکس باید گفت به طور کلی تزریق بوتاکس ظاهری زیبا و طبیعی به فرد می بخشد و عضلات ناحیه تحت درمان را به نوعی فلج می کند تا چین و چروک های پوستی ظاهر نشوند.

این در حالیست که تزریق فیلر با مواد طبیعی انجام می شود و علاوه بر از بین بردن چین و چروک، برجسته سازی نیز انجام می شود. تزریق فیلر بیشتر به کار کسانی می آید که چربی و حجم عضلانی قسمت هایی از بدن خود را از دست داده اند؛ مانند کاهش حجم دست ها، لب ها و…


مطالب پیشنهادی :

کاربرد انواع مزوتراپی صورت و مو

نکات مراقبتی برای کک و مک

مزایا و معایب جوانسازی پوست با لیزر