ماسک صورت خانگی | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

ماسک صورت خانگی

از قدیم الایام زیبایی برای خانم ها اهمیت بسیاری داشته است. همیشه خانم ها سعی می کرده اند تا با استفاده از مواد مختلف، زیبایی صورت خود را چند برابر کنند و یا از بیماری های پوستی چون آکنه جلوگیری کنند. به همین دلیل از گذشته تا به امروز از انواع ماسک صورت خانگی استفاده های فراوانی می شود. امروزه با اینکه ماسک صورت های آماده و تهیه شده در کارخانه های بزرگ، بسیار رو به رواج است و افراد مختلف نیز از این دسته از ماسک های صورت استقبال زیادی کرده اند. اما انواع ماسک صورت خانگی هنوز هم مانند گذشته مورد توجه قرار دارد، زیرا مواد مورد استفاده در ماسک های خانگی قابل دسترس و ارزان تر از ماسک های آماده در بازار است و تعدادی از این ماسک ها نیز در طی این سال ها کاملا جواب پس داده و مورد تایید افراد هستند.

به همین دلیل به مانند گذشته افراد از این ماسک ها استفاده می کنند. و به نتایج خوبی نیز دست یافته اند. در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی ماسک خانگی کاملا تایید شده و با نتایج عالی آشنا کنیم. که می تواند برای پوست شما شفا دهنده و زیبا کننده باشند. پس اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که سلامت و زیبایی پوست برایتان از با اهمیت ترین موارد زندگی محسوب می شود با مقاله ی امروز ما همراه باشید.

ماسک جذاب و همه کاره ی سفید آب

از انواع ماسک صورت خانگی و بسیار موثر ماسک سفید آب می باشد. فرقی نمی کند. پوست شما چرب باشد یا پوستی خشک، پوستی پر از آکنه باشد و یا خیر. در هر صورت این ماسک می تواند برای هر نوع پوستی کاربردی و روشن کننده باشد. و تاثیرات بسیار مثبتی را بر روی پوست شما بگذارد که حتی در همان استفاده ی اول نیز متوجه تاثیرات مثبت آن شوید. نکته ی مهم دیگر درباره ی این ماسک جذاب مواد اولیه بسیار ارزان و قابل دسترس آن است، پس حتما همین امروز از این ماسک بسیار پرفایده استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ماسک سفید آب

سفید آب
گلاب
لیموترش تازه ( می توانید از آب لیمو نیز استفاده کنید)
یک سیب زمینی متوسط

ابتدا سفید آب را کاملا پودر کنید و بعد یک قاشق گلاب به آن اضافه کنید و بعد از ترکیب کامل این دو مواد با یکدیگر، لیمو ترش تازه را به مواد اضافه کنید. و این سه ماده را تا آنجایی با دست ورز دهید که کاملا با یکدیگر ترکیب شوند و شما به ماده ی خمیری شکل دست یابید، به مدت 20 دقیقه تمام نواحی صورت خود به جز زیر چشم تان را ماساژ دهید و بعد از بیست دقیقه صورت خود را بشویید ( می توانید برای نتیجه ی بهتر صورت خود را با گلاب بشویید) و در مرحله آخر سیب زمینی را کاملا رنده و آب آن را بگیرید و به پوست خود بزنید. برای چند دقیقه نیز با آب سیب زمینی پوست خود را ماساژ داده و بعد صورت خود را بشویید.

کسانی که پوست خشکی دارند هفته ای دوبار و کسانی که پوستی چرب دارند می توانند هفته ای یکبار از این ماسک فوق العاده استفاده کنند و تاثیر فوق العاده ی آن را متوجه شوند.

ماسک صورت خانگی | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

ماسک آلوئه ورا و زردچوبه

یک ماسک فوق العاده با راحت ترین مواد در دسترس، برای از بین بردن جای جوش:

یکی دیگر از انواع ماسک صورت خانگی ترکیب ماسک آلوئه ورا و زردچوبه می باشد. برای به دست آوردن این ماسک عالی ابتدا یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را همراه با نصف قاشق غذا خوری زردچوبه ترکیب کنید و بعد به مدت 15 الی 20 دقیقه بگذارید بر روی پوستتان بماند. این ماسک عالی را می توانید در هفته دو تا سه بار استفاده کنید. آلوئه ورا برای جلوگیری از ورود سموم به پوست، و تغذیه پوست بسیار موثر است. زردچوبه نیز برای از بین بردن التهاب پوست مناسب است، ترکیب این دو ماده فوق العاده می تواند برای از بین بردن جای جوش های صورت شما بسیار موثر باشد.

*قبل از استفاده از این ماسک حتما مقداری از آن را بر روی پوست دستتان قرار دهید در صورت مشاهده ی هرگونه التهاب بر روی پوست دستتان این ماسک برای شما مناسب نمی باشد.

*برای از بین رفتن رنگ زردچوبه از پوست، می توانید صورت خود را با گلاب یا شیر بشویید.

ماسک دارچین

ماسک دارچین از بهترین ماسک ها برای جلوگیری از افتادگی پوست:

یکی دیگر از انواع ماسک صورت خانگی فوق العاده کارآمد برای پوست ماسک دارچین می باشد. که برای سفت کردن پوست و جلوگیری از افتادگی پوست صورت استفاده می شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک دارچین

یک قاشق چای خوری پودر دارچین
یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه
مقدار کمی روغن زیتون
نصف قاشق چای خوری نمک
ابتدا تمام مواد نام برده شده را با یکدیگر ترکیب کنید. و به صورت دورانی ( به سمت بالا ) روی پوست خود ماساژ دهید؛ به خاطر داشته باشید. از آن جایی که این ماسک برای جلوگیری از شل شدن پوست استفاده می شود طرز استفاده از آن نیز بسیار مهم است.

دارچین می تواند به روند کلاژن سازی پوست شما کمک کرده و از شل شدن پوست شما جلوگیری کند.

این ماسک باید برای مدت 30 تا 40 دقیقه برروی پوست شما بماند، شما می توانید هفته ای 1 تا 2 بار از این ماسک بی نظیر استفاده کنید.

نکات مهم برای استفاده از انواع ماسک صورت خانگی

استفاده از ماسک ها می تواند به جوان ماندن و سلامت پوست شما کمک فراوانی بکند. پس حتما در هفته یک تا دو ماسک مناسب برای پوست خود استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید شناخت نوع پوستتان، استفاده از مواد آرایشی کاملا تایید شده وسالم و همچنین مواد غذایی سالم می تواند. در سالم و جوان ماندن پوست شما تاثیر فراوانی داشته باشد.
حتما قبل از استفاده از هر نوع ماسکی با توجه به سابقه سلامتی و آلرژی که ممکن در بدن شما وجود داشته باشد. مواد مختلف را استفاده کنید. زیرا استفاده از مواد آلرژی زا باعث آسیب جدی به پوست صورت شما می شود.
یکی از بهترین مواد برای شست و شوی صورتتان در پایان استفاده از انواع ماسک صورت خانگی گلاب می باشد. که برای سلامت پوست شما نیز بسیار مناسب است.

 


کلینیک زیبایی ژالان

با مجهزترین دستگاه های زیبایی،پزشکان متخصص،کادری مجرب و محیطی دلنشین آماده ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می‌باشد.

جهت دریافت نوبت می‌توانید به صفحه‌ی نوبت دهی تلفن گویا مراجعه کرده و برای مطلع شدن از آدرس و تلفن کلینیک به صفحه‌ی تماس با ما مراجعه فرمایید.

برای مشاهده‌ی صفحه‌ی اینستاگرام کلینیک ژالان کلیک کنید.


مطالب بیشتر:

درمان خشکی پوست-تشخیص و روش‌های مراقبت

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

ماسک مرطوب کننده صورت

آفتاب سوختگی علت و علائم

آفتاب سوختگی جلوگیری و درمان

انواع روش های آبرسانی پوست کدامند؟

براکیوپلاستی چیست؟