معرفی موارد فعال | تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

موارد فعال برای استفاده بر ضد سلولیت

در مطلب امروز از سایت مرکز ژالان، تزریق ژل و بوتاکس اصفهان قصد داریم به معرفی موارد فعال برای استفاده بر ضد سلولیت بپردازیم. با ما همراه باشید.

دی کی نون (Dicynone)

یکی از موارد فعال در مورد استفاده بر ضد سلولیت دی کی نون است که منقبض کننده عروقی، ضد تورم است، که به صورت اختصاصی در درمان مزودرن (Mesodrain) استفاده می گردد. هدف از استفاده از آن عبارت است از کاهش تورم و بهبود پرفیوژن بخصوص در اندام های تحتانی. در موارد حساسیت به سالسیلات از آن استفاده نکنید.

استفاده: به خصوص در نارسایی ونولنفاتیک، مستعد ادم، سلولیت متورم.

بوفلومدیل (Buflomedil)

یک متسع کننده عروقی نروتروفیک بوده که موجب مهار آلفا رسپتور و به دنبال آن باز شدن دریچه های قبل مویرگی می گردد. همچنین دارای اثرات مشابه پاپاورین (میوتروپیک) و بهبود میکروسیرکولیشن می باشد.

استفاده: در هر موردی که گرم کردن بافت تحت درمان مد نظر است، در سلولیت کلیه موارد بافت هیپوتروفیک و کلیه اختلالات مزمن.

کافئین

یک متیل گزانتین که اثر اصلی آن مسدود کردن رسپتورهای آدنوزین است. همچنین موجب مهار فسفودی استراز می شود که مسئول شکستن AMP حلقوی و غیر حلقوی است. مهار این شکستنی منجر به افزایش غلظت AMP حلقوی در سلول ها میگردد.

وقتی به صورت موضعی مصرف شود موجب افزایش تجزیه چربی در آدیپوسیت ها و تحریک میکروسیرکولیشن، درناژ بافت و دیوزر می گردد. سطح سلول نرم تر و لطیف تر می گردد.

استفاده: سلولیت، لیپولیز، ریزش مو، مزولیفت

معرفی موارد فعال | تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

پنتوکسی فیلین

یکی دیگر از موارد فعال در مورد استفاده بر ضد سلولیت یک متیل گزانتین و متسع کننده عروق محیطی است و میکروسیرکولیشن را بهبود می بخشد. دارای اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی است. اثر اصلی آن تحرک بهتر اریتروسیت ها است. هنگامی که به صورت موضعی مصرف می شود دارای اثرات آنتی فیبروتیک و القاء لیپولیز از طریق مهار PDE3 است. این ماده همچنین احتباس آب بافت همبند را که متناوبا در استفاده موضعی بیش از حد استروژن رخ می دهد، کنترل می کند.

استفاده: به خصوص در نوع فیبروز و متورم سلولیت.

لیپوستابیل

حاوی فسفاتیدیل کولین (PPC) و داکسی کولات (DC) بوده و یک فسفولیپید ضروری، یک ماده فعال لیسیتین محسوب می شود که از دانه سویا مشتق می شود. این ماده در غشای سلولی یافت می شود. دارای اثر لیپوتروفیک بوده، با افزایش نفوذپذیری غشاء آدیپوسیت، موجب تسهیل حرکت می شود. اغلب تورین به عنوان یک محلول تثبیت کننده به محلول اضافه می شود. به عنوان یک اسید صفراوی، داکسی کولات 3 محلول را تثبیت نموده و اختصاصا در جداسازی چربی و سفت کردن پوست تاثیر می گذارد.

باید مراقب اثرات جانبی شدید در مصرف موضعی که خود را با قرمزی، تورم، درد و تشکیل توده نشان می دهد، بود. بر خلاف مزوتراپی سطحی، در لیپولیز، مواد مستقیما به داخل ناحیه آدیپوز بافت همبند زیر جلدی تزریق می شود. به طور معمول ترکیب به دو روش صورت می پذیرد. به یک دوره حداقلی سه روزه برای ترکیب با PPC/DC نیاز است. نتایج اغلب تنها پس از 8-6 هفته ظهور میابند. فواصل بین تزریقات باید به همین مدت باشد.

استفاده: تجمع موضعی چربی در بدن، نواحی صورت و گردن، همچنین در مواردی که افتادگی پوست وجود دارد، در بیماران با وزن نرمال یا مختصر افزایش وزن. در لیپوم های کوچک، در حضور سلولیت با میزان چربی زیاد.

ال- کارن

یکی از موارد فعال در مورد استفاده بر ضد سلولیت ال- کارنیتین یک ترکیب سلولی طبیعی است و یک عامل تولید انرژی در میتوکندری عضلات محسوب می شود. به طور خاص اسید های چرب را از طریق غشای میتوکندری که در آن اکسیداسیون بتا و در نتیجه تجزیه چربی رخ می دهد، انتقال می دهد. هر چه میزان ال- کارنیتین در بافت بیشتر باشد چربی بیشتر می سوزد. در همراهی با فعالیت های بدنی و ورزش می تواند موجب کاهش وزن و افزایش انرژی بدن شود.

استفاده: سلولیت، تجمع موضعی چربی.

عصاره کنگرفرنگی (Artichoke)

علاوه بر اثر choleretic (تا 30% افزایش در تولید و ترشح صفرا)، دارای اثر موضعی به عنوان داروی محرک چربی است. همچنین دارای اثرات هپاتوپروتکتیو و دیورتیک است. بعلاوه، سینارین سطح کلسترول و تری گلیسرید خون را کاهش می دهد. استفاده: سلولیت ادماتوی موضعی

ژینگکو(Gingko)

غنی از ترپنس، فیتواسترول و فلاوونوئید است. دارای فعالیت تنظیم عروقی (متسع کننده شریانی، منقبض کننده وریدی، بهبود میکروسیرکولیشن مویرگی) است. موجب افزایش ثبات سلول از طریق بهبود مصرف گلوکز، اکسیژن و ATP میگردد. نروپروتکتور و آنتی اکسیدان است. نیمه عمر داخل سلولی اکسید نیتریت (فاکتور شل کننده اندوتلیال) افزایش می یابد.

استفاده: سلولیت، ادم و نارسایی وریدی – لنفاتیک، همراهی علائم التهابی، ورید های واریسی.

کوکتل گیاهی ضد چربی

اساسِن(Asiacen) ترکیبی از سه عصاره خالص شده گیاهی است: هدراهلیکس(Ivy)، فوکوس وزیکولوس (خزه دغدغکی) و سنتلا آسیاتکا (گوتوکولا، پنیوورت هندی). سنتلا دارای خاصیت درمانی در درمان سلولیت است. یک ماده ونوتونیک، آنتی فیروتیک و بهبود دهنده انعطاف پذیری بافت همبند است. فوکوس غنی از ید است که به عملکرد غده تیروئید کمک می کند. وقتی به شکل موضعی مورد استفاده استفاده قرار میگیرد از طریق اکسیداسیون اسید های چرب منجر به لیپولیز می گردد. عصاره Ivy غنی از روتین بوده که با اثرات تخلیه کنندگی و سم زدایی به عنوان یک متسع کننده شریانی و منقبض کننده وریدی عمل می نماید. در نتیجه این ترکیبات دارای خواص وازواکتیو و تنظیم کننده بافت هستند.

فوکولوکا

فوکولوکا، یک ترکیب هموپاتیک است که ترکیبات آن عبارتند از:

  • 0.11 میلی لیتر رامنوس پورشیانوس D3
  • 0.11 میلی لیتر   سولفور D12
  • 0.11 میلی لیتر کالیوم کربن D8
  • 0.11 میلی لیتر آدونیس ورنالین D6
  • 0.11 میلی لیتر گرافیت D15
  • 0.11 میلی لیتر فیتولاکا آمریکانا D5
  • 0.11 میلی لیتر کربنات کلسیم هانی مانی D15
  • 0.11 میلی لیتر کاپی سکوم آنیوم D8
  • 0.11 میلی لیتر فوکوس وزیکولوس D6

این ترکیب به صورت موضعی یا حتی داخل عضلانی (همیشه در ترکیب با چند قطره پروکائین برای تقویت اثرات آن) تزریق می شود. هنگامیکه به صورت بالینی مورد استفاده قرار می گیرد به طور مشخص موجب کاهش احساس گرسنگی شده و در نتیجه بدون ارتباط با عوارض جانبی یا خطرات آن موجب سهل کاهش وزن می شود. بر اساس آموزه های هموپاتیک، بیماران باید آدینامیک و خسته شوند و علائمی از هیپوتیروئیدی را بروز دهند. هنگامی که به طور موضعی استفاده می شوند از اثرات بازسازی کمتر بافت همبند چربی آن استفاده می گردد.

کلینیک زیبایی ژالان، تزریق ژل و بوتاکس اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

روتینل توکسانی (Rutinel Toskani)

روتین و کومارین ها غشاء گروه فلاونوئیدها هستند. هر دو دارای اثرات آنتی اکسیدان، ضد التهابی، آنتی ترومبوز، سیتوپروتکتیو و وازوپروتکتیو می باشند. از اکسیداسیون ویتامین C پیشگیری نموده و مانع پراکسیداسیون چربی می شوند. کومارین همچنین دارای اثرات قطعی ضد انعقادی است. اثرات آن نه تنها در مورد شریان که در مورد عروق وریدی و لفناوی نیز صادق است.

استفاده: سلولیت عروقی، ورید های ضعیف، ادم وریدی، اندام های سنگین، لنفادم، ادم پس آسیب و پس از عمل جراحی، مزودرن


مطالب پیشنهادی :

هایفوتراپی چیست؟

بررسی انواع پوست

عوارض بوتاکس پیشانی