بهترین میکرودرم ابریژن اصفهان کلاژن

کلاژن چیست؟

کلاژن سازی  به یک پروتئین بلند و فیبروزی گفته می‌شود که در پوست، تاندون، استخوان، عروق خونی، عضلات، چشم و حتی دندان‌ها یافت می‌شود. می‌توانید برای درک بهتر می‌توانید کلاژن را تحت عنوان یک پروتئین کابل مانند یا چسب مانند تصور کنید که وظیفه ایجاد پایداری و ثبات در بافت‌های همبند را بر عهده دارد. ظاهر و حیات پوست به وجود کلاژن بستگی دارد تا استحکام، انسجام، الاستیسیته و رطوبت مورد نیاز خود را حفظ کند. از آنجا که کلاژن نقش مهمی را در مراقبت از خارجی ترین لایه پوست که تحت عنوان بافت محافظ پوست شناخته می‌شود، ایفا می‌کند بالا بودن سطح تولید کلاژن به پوست کمک می‌کند و وظیفه خود را درست انجام دهد و از جذب سموم خطرناک، پاتوژن‌ها یا سایر ترکیبات ناخواسته توسط بدن پیشگیری گردد.

 چه عواملی باعث از بین رفتن کلاژن می‌‌شوند؟

عوامل متعددی در کاهش سطح کلاژن و تخریب آن نقش دارند به عنوان مثال افزایش سطح قند خون، احتمال تشکیل ترکیبات از بین برنده کلاژن از قبیل محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته راه افزایش می‌‌دهند به این ترتیب افرادی که قصد دارند به حفظ سلامت پوست خود بپردازند باید میزان مصرف خوراکی‌های شیرین را کاهش بدهند و سبک زندگی سالمی را دنبال کنند. تحقیقات اخیر نشان داده است که پپتیدهای کلاژن به طور طبیعی احتمال تشکیل محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته را محدود می‌کنند. این امر بر تاثیرات کلاژن در محافظت از پوست و حفظ سلامت آن دلالت دارد.

سموم حاصل از مصرف برخی مواد غذایی، هوا، آب و حتی سموم داخلی بدن – باکتری‌های بد موجود در دستگاه گوارش می‌توانند وارد جریان خون شوند و در نهایت خود را به پوست برسانند و باعث آسیب دیدگی آن شوند. هنگامی‌ که این سموم موجود در خون به پوست می‌رسند می‌توانند باعث ایجاد واکنش سیستم ایمنی شده و در نتیجه باعث آزاد سازی ترکیبات تحلیل برنده کلاژن توسط سلول‌های سیستم ایمنی بدن شوند.

فاکتورهای خارجی که باعث تخریب کلاژن می‌شوند عبارتند از قرارگرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید، آلودگی‌های محیطی و برخی از میکروارگانیسم‌هایی که به پوست آسیب می‌رسانند. برای محافظت از پوست در برابر این عوامل خارجی باید از آنتی اکسیدان‌های موضعی از قبیل ویتامین ای و سی، تصفیه کننده هوا و کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کرد. خوشبختانه تحقیقات نشان داده است مصرف برخی مواد مغذی علاوه بر آن که از کاهش سطح کلاژن پیشگیری می‌کنند در محافظت از آن نیز نقش به سزایی را ایفا می‌کنند


مطالب پیشنهادی :

روش انجام میکرودرم ابریژن

چگونه با هایفو لاغر می‌شویم؟

کولیفتینگ (فواید و عوارض)

مزایا و عوارض مزوبوتاکس

مزونیدلینگ | مزایا و کاربرد

درمان جای جوش با پانچ

برداشتن خال با لیزر

آشنایی با خدمات کلینیک زیبایی ژالان اصفهان