تشخیص و درمان حساسیت به لاتکس | تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

روش‌­های تشخیص و درمان حساسیت به لاتکس

در صورت تشدید بیمای و بروز علائم بیماری اگزمای پوستی یا مشکلات تنفسی و فشار خود حتما باید به سرعت به پزشک یا مشاوره پوست و مو مراجعه کنید. در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، مرکز تزریق ژل و بوتاکس اصفهان تشخیص و درمان حساسیت به لاتکس را مورد بررسی قرار می دهیم. پزشک برای تشخیص می تواند علاوه بر معاینه بالینی شما، با نمونه گیری از پوست آسیب دیده یا بیوپسی و فرستادن آن به آزمایشگاه، از ابتلا به این حساسیت مطمئن شود.

درمان حساسیت به لاتکس

در حال حاضر هیچگونه درمان قطعی برای از بین بردن حساسیت به لاتکس وجود ندارد. بنابراین سعی همه پزشکان اینست که با دادن داروهای مختلف کمی بتوانند از علائم و نشانه­های این بیماری که توانسته باعث آزار افراد شود کم کنند. به­ طور مثال اگر فرد با بروز این حساسیت به اگزما مبتلا شده باشد پزشکان سعی می­کنند با دادن داروها و انواع پماد برای حساسیت پوستی به لاتکس به درمان اگزما دست و سایر اندام­های بدن بپردازند.

مهمترین روش­های درمان حساسیت به لاتکس کاندوم یا دستکش :

• تجویز قرص­های آنتی هیستامین و آدرنالین برای کاهش علائم در بروز حساسیت‌های سطحی و موقتی بسیار مفید است.
  • تجویز داروهای کورتون دار برای سرکوب موقتی سیستم ایمنی بدن نیز رایج است.
  • تجویز آنتی بیوتیک‌ها در صورت عفونی شدن زخم‌ها در مواقع پیشرفت بیماری نیز بسیار مفید است.
  • در صورت تشدید این حساسیت و بروز درد در ناحیه، استفاده از مسکن‌ها نیز توصیه می‌شود.
  • تجویز پمادها و کرم­هایی که التهابات را کاهش داده و از میزان خارش کم کند. این کرم‌ها معمولا حاوی مقادیر مشخصی کورتیکواستروئید هستند.
  • در صورت بروز حساسیت شدید پزشک تزریق آمپول اپی نفرین (epinephrine ) را برای جلوگیری از آنافیلاکسی تجویز می‌کند.

علائم و عوارض حساسیت به لاتکس | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

مقایسه آلرژی به لاتکس با اگزمای دست

حساسیت به لاتکس با اگزما تفاوت دارد. به طوری­که آلرژی به لاتکس می­تواند باعث بروز اگزمای پوستی شود و گاهی نیز علائمی متفاوت با اگزمای پوستی دارد. اما همه کسانی که اگزما دارند به این ماده حساسیت ندارند؛ چراکه ممکن است آلرژن­هایی که در آن­ها باعث بروز این بیماری شده باشد متفاوت باشد.

کلینیک زیبایی ژالان، تزریق ژل و بوتاکس اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

پیشگیری از ابتلا به حساسیت به لاتکس

حساسیت به لاتکس به دلیل نوعی نقص در سیستم ایمنی بدن است. و این یک امر غیر قابل کنترل و درمان است. به همین دلیل نمی­توانید از قبل بدانید که آیا به این ماده حساسیت دارید یا نه و یا از ایجاد این حساسیت جلوگیری کنید. تنها می­توانید هنگام لمس موادی که در آن­ها لاتکس وجود دارد مراقب بروز علائم پوستی باشید و اگر متوجه آلرژی به آن­ها شدید، از استفاده ازشان خودداری کنید.

مطالب پیشنهادی :

روش های زاویه سازی فک و صورت با جراحی

چگونگی عملکرد کربوکسی تراپی

اطلاعات دارویی سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس)