آشنایی با تونر پوست

تونر پوست محصولی است که بعد از شستشوی صورت، برای پاکسازی بیشتر منافذ پوست و تنظیم پی اچ پوست استفاده می شود. این محصولات در انواع مختلف و برای انواع پوست ها تهیه می‌شوند که علاوه بر پاک کنندگی، به لطافت، آبرسانی، و تقویت پوست نیز کمک می‌کنند.در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، مرکز تزریق ژل و بوتاکس اصفهان آشنایی با تونر پوست را مورد بررسی قرار می دهیم.

استفاده از تونر صورت به ویژه برای کسانی که منافذ باز و پوست مستعد آکنه دارند بسیار توصیه می‌شود. زیرا حتی مواد شوینده صابونی نیز قادر به تمیز کردن عمیق منافذ باز پوست نیستند و نمی‌توانند پوست شما را به طور کامل تمیز کنند.

 

فواید استفاده از تونر پوست چیست؟

در روند تمیزی و پاکیزگی پوست، تونرها از موارد مهم و اساسی محسوب می‌شوند. زیرا می‌توانند با ترکیبات خود انواع آرایش و چربی‌ها را از روی صورت حذف کنند. آرایش و میکاپ باعث بسته شدن منافذ پوست و در نهایت منجر به آسیب‌های پوستی می‌شود. با این کار منافذ پوست که توسط مواد آرایشی و میکروب‌ها بسته شده‌اند، باز شده و پوست نفس می‌کشد. استفاده از تونر صورت دارای مزایای زیر است:

  •  تنظیم pH پوست
  • محافظت کردن از پوست
  •  از بین بردن آکنه
  •  مرطوب کردن پوست
 تنظیم pH پوست

پوست هایی که به صورت طبیعی قلیایی هستند، به صورت کلی آلودگی و میکروب‌های کمتری را جذب می‌کنند. البته گفتنی است که برخی از شوینده‌ها نیز PH پوست را بهم می‌زنند. به همین دلیل استفاده از تونر صورت جهت متعادل کردن PH بسیار مهم است. اگر به صورت منظم از این محصول مراقبتی استفاده کنید، باعث می‌شود پوست شما رطوبت بیشتری داشته باشد.

محافظت کردن از پوست

محافظت کردن از پوست را می‌توان از دیگر مزایای استفاده از تونر صورت دانست. اگر شما بتوانید فضای خالی بین سلول‌های پوستی را به گونه‌ای پر کنید تا آلودگی وارد پوست نشود، توانسته‌اید بیشترین کمک را به مراقبت از پوست خود کنید. تونر می‌تواند از عهده این کار به خوبی برآید و مواد مضر پوست را به راحتی از بین ببرد.

 از بین بردن آکنه

آکنه بر روی پوست‌هایی به وجود می‌آید که دارای چربی زیادی بوده و منافذ آن‌ها بسته است. از آنجا که در تونرها از مواد شیمیایی همچون نیاسینامیدها، گلیکولیک ها و … استفاده می‌شود، بنابراین می‌توانند مشکلات پوست چرب را حل کنند. زمانیکه از این محصول استفاده می کنید، به مرور آکنه ها کمتر شده و پوست شما روشن تر و شفاف تر خواهد شد.

 مرطوب کردن پوست

جذب رطوبت و حفظ آن یکی دیگر از مزایای استفاده از تونر پوست می‌باشد. این محصول با قدرت آبرسانی بالای خود،‌ برای افرادی که دارای پوست خشک هستند، بسیار مفید است. تونرها بقایای آرایش را تمیز نموده و باعث می‌شوند تا رطوبت در پوست به دام بیفتد. لذا اینگونه پوست‌ها عموما مرطوب و سبک هستند.

 عوارض جانبی تونر پوست

افرادی که عادت به استفاده از تونر صورت دارند، معمولا دو بار در روز، صبح ها و شب‌ها از آن استفاده می‌کنند. استفاده بیش از اندازه از تونرها باعث ایجاد حساسیت و التهاب می‌شود زیرا مواد تشکیل دهنده تونر می‌توانند به عنوان لایه بردار نیز عمل کنند.

از دیگر معایب استفاده از تونرها می‌توان به خشکی پوست اشاره کرد. این عارضه عموما در افرادی بروز می‌کند که پوست حساسی دارند. لذا هر زمان که احساس کردید استفاده از تونر باعث کشیدگی و خشکی پوست شما شد، باید استفاده از آن را قطع کنید و در مقابل از نرم کننده‌ها و محصولات مناسب پوست خشک استفاده کنید.

گاها مشاهده شده است که افراد پس از استفاده از تونر، دچار قرمزی و خارش پوست می‌شوند. در این شرایط می‌توان از ژل‌های مخصوص و ضد التهاب بهره برد. به طور مثال آلوئه ورا یکی از ژل‌های تاثیرگذار در این خصوص است. البته اگر مشاهده کردید که قرمزی و التهاب پوست شما زیاد است، لازم است تا سریعا صورت خود را با آب گرم شستشو داده و از کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید. در موارد حاد قرص آنتی هیستامین نیز می‌تواند مفید باشد.

کلینیک زیبایی ژالان، تزریق ژل و بوتاکس اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید.

آشنایی با انواع تونر پوست

انواع تونرهای پوست عبارتند از:

  • ۱. براکرها
  • ۲. تونیک ها
  • ۳. استرینجنت ها
براکرها

براکرها را می توان ملایم ترین نوع تونرها دانست. این تونر از گلیسیرین تشکیل شده و فاقد الکل است. براکرها درواقع تونر پوست خشک محسوب می‌شوند و برای پوست های خشک و حساس انتخاب بسیار مناسبی هستند.

تونیک ها

تونیک تونر صورت چرب است. این تونرها قوی هستند و در ساختار آن‌ها الکل نیز وجود دارد. از تونیک‌ها به عنوان لایه بردار نیز استفاده می‌شود. تونیک‌ها معمولا برای پوست‌های چرب و نرمال به کار گرفته می‌شود.

 استرینجنت ها

این دسته از تونرها قادر هستند تا چربی اضافی پوست را از بین ببرند. همچنین به عنوان لایه بردار نیز عمل می‌کنند. استرینجنت ها نسبت به سایر تونرها الکل بیشتر و قدرت لایه برداری بالاتری دارند. اگر جزو افرادی هستید که پوست شما مستعد آکنه است، پیشنهاد می‌شود تا از این تونر استفاده کنید.

طرز استفاده از تونر پوست

تونر صورت مرحله ای است بین شستشوی صورت و کرم مرطوب کننده. برای استفاده از این محصول، ابتدا صورت خود را با آب و شوینده مخصوص پوست خود بشویید. پس از خشک کردن صورتتان، چند قطره از تونر را روی پنبه یا پر آرایشی بریزید و آن را روی پوست صورت و گردنتان بکشید. توجه داشته باشید که هرگز تونر را بجای محصولات شوینده پوست استفاده نکنید. بلکه تونر یک مرحله اضافی برای پاک کنندگی بیشتر و عمیق تر پوست محسوب می‌شود.

 

استفاده از تونر صورت برای چه نوع پوست هایی مناسب است؟

همانطور که گفتیم، تونر پوست در انواع مختلف و با فرمولاسیون های متفاوتی تهیه و تولید می شوند تا بتوانند برای انواع پوست ها مناسب باشند. بنابراین استفاده از تونر صورت برای نوع خاصی از پوست توصیه نمی‌شود و همه می توانند از مزایای این محصول شگفت انگیز بهره ببرند. اما استفاده از آن برای کسانی که پوست چرب دارند کاملا ضروری است و توصیه می شود که این افراد حتما تونر را در سبد محصولات مراقبت از پوست خود داشته باشند.

 


مطالب پیشنهادی :

مزایای درمان با دستگاه آر اف

آشنایی با بخور صورت

اکسیژن تراپی صورت چیست؟