راه های درمانی خارش گوش | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

بررسی راه های درمانی خارش گوش

در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، مرکز بهترین کلینیک زیبایی اصفهان راه های درمانی خارش گوش را مورد بررسی قرار می دهیم. حساسیت و خارش گوش معمولاً به دلیل اختلال در سلامت پوست گوش رخ می‌دهد. درمان معمولاً به دنبال برطرف نمودن این شرایط خواهد بود.

علل شایع خارش گوش

  • موم گوش
  • آب اضافی در گوش
  • ذرات و زباله‌های خارجی در گوش

اگر علت خارش پشت گوش کودک شما نتیجه یک واکنش آلرژیک باشد، از مصرف محصولاتی که به طور بالقوه می‌توانند باعث تحریک شوند خودداری کنید. این موارد شامل گوشواره‌های جدید و محصولات مراقبت شخصی هستند.

همیشه حتی قبل از ریختن بهترین قطره برای خارش گوش خود با پزشک‌تان صحبت کنید. دقت کنید این مورد حتی برای استفاده از بهترین پماد برای خارش گوش نیز صدق می‌کند و تضمین می‌کند که هیچ عامل تحریک کننده‌ای در گوش وارد نمی‌شود. همچنین، اگر پرده گوش شما آسیب دیده است، نباید از هیچ پماد یا قطره‌ای استفاده کنید، مگر اینکه پزشک به طور خاص آنها را تجویز کرده باشد.

پزشک شما ممکن است موارد زیر را توصیه یا تجویز نماید:

  • پماد آنتی بیوتیک
  • در صورتی که خشکی پوست باعث این خارش شده، استفاده از روغن بچه برای نرم کردن پوست
  • پماد موضعی استروئیدی تسکین دهنده التهاب، مانند کرم هیدروکورتیزون ۱ درصد یا کرم بتامتازون ۰.۱ درصد
  • قطره گوش شناگر یا محلول رقیق شده از الکل مالشی، اسید استیک یا پراکسید هیدروژن
  • در صورتی که خارش گوش شما همراه با درجه حرارت بالا یا خروج خون یا چرک از گوش باشد، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک برای خارش گوش و عفونت ناشی از آن تجویز کند.
تمیز کردن گوش‌ها

برای تمیز کردن گوش‌ها، قرار ویزیت‌های منظمی را با پزشک خود در نظر بگیرید. این حالت می‌تواند آسیب وارده به این ناحیه را به حداقل رسانده و در عین حال به شما در خارج سازی جرم اضافی گوش کمک می‌کند.

استفاده از روغن

از جمله درمان خانگی خارش گوش می‌توان به استفاده از روغن اشاره کرد. در چنین مواقعی یک قطره روغن نیز می‌تواند به تسکین خارش ناشی از سمعک کمک کند. با این حال، روغن نباید با سمعک تماس داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از رفتن به رختخواب، قطره‌ها را بمالید.

واکنش آلرژیک به سمعک

افراد همچنین باید اطمینان حاصل کنند که سمعک خود را به درستی برای گوش خود نصب می‌کنند. زیرا سمعک نامناسب می‌تواند باعث تحریک شود. پزشک همچنین می‌تواند به تشخیص اینکه آیا یک فرد واکنش آلرژیک به سمعک خود دارد یا خیر کمک کند.

کلینیک زیبایی ژالان، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید
تمیز کردن گوش بیرونی

افراد می‌توانند گوش بیرونی خود را با استفاده از یک پارچه تمیز کنند. اما نباید چیزی را وارد مجرای گوش کنند. اگر جرم گوش باعث مسدود شدن گوش شده باشد، چند قطره روغن بچه یا قطره گوش بدون نسخه می‌تواند موم را شل کند.

اگر این کار موثر واقع نشد، پزشک ممکن است محلول نمکی را به داخل گوش سرنگ وارد کرده تا بدین ترتیب جرم گوش اضافی را خارج نماید. افراد همچنین می‌توانند این روش را در خانه با کیت آبیاری انجام دهند.

داروهای موضعی

اگر یک بیماری پوستی، مانند پسوریازیس، باعث خارش گوش شود. ممکن است افراد نیاز به استفاده از داروهای موضعی برای درمان این عارضه داشته باشند.

داروهای آنتی هیستامین

افراد مبتلا به خارش گوش به دلیل رینیت آلرژیک ممکن است برای مدیریت بیماری خود به داروهای آنتی هیستامینی نیاز داشته باشند. اگر آلرژی غذایی باعث خارش گوش شود، افراد می‌توانند رژیم غذایی و علائم خود را پیگیری نمایند تا تشخیص دهند کدام غذاها باعث ایجاد علائم در آنها شده است.


مطالب پیشنهادی :

چگونگی عملکرد کربوکسی تراپی

اطلاعات دارویی سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس)

روش های تشخیص و درمان کورک پوست