آشنایی با روتین صبحگاهی پوست

روتین صبحگاهی شامل همه کارهایی است که پوست شما را در برابر آفتاب و آلودگی ها محافظت کند. بنابراین لایه برداری پوست و استفاده از محصولات درمانی مانند رتینول را به شب موکول کنید.در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان روتین روزانه پوست را مورد بررسی قرار می دهیم. برای روتین پوستی روزانه خود مراحل زیر را انجام دهید:

  •  شستشوی پوست
  •  تونر پوست
  • سرم آنتی اکسیدان
  • کرم دور چشم
  • درمان لکه های ناشی از جوش و آکنه
  • مرطوب کننده
  •  ضد آفتاب

روشهای جوانسازی پوست در کلینیک و خانه | تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

شستشوی پوست

اولین مرحله، پاک کردن و شستن صورت است که صبح ها انجام می شود. در این مرحله ترجیحا از آب ولرم و شوینده مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. از شوینده ای استفاده کنید که پوست شما را بیش از حد خشک نکند و حس کشیده شدن در پوست شما ایجاد نکند. اگر پوست شما پس از شستشو صدای جیر جیر می دهد، به این معنی است چربی های طبیعی پوست از بین رفته است.

تونر پوست

اکثر مردم ترجیح می دهند از تونرها صرف نظر کنند. زیرا تصور عموم بر این است که اکثر تونرها خشن هستند و باعث تحریک پوست می شوند. خوشبختانه، دیگر اینطور نیست. امروزه نژاد جدید تونرها علاوه بر این که منافذ پوست را کوچک نمی کنند، بلکه می تواند مزایای مختلفی را برای مصرف کننده ارائه دهد، مانند سیستم تحویل آنتی اکسیدان ها، مشتقات ویتامین B و حتی تقویت کننده اسیدها. علاوه بر این، هر نوع تونر برای یک مشکل پوستی متفاوت در نظر گرفته شده است. بنابراین مهم است که از نوع مناسب برای مشکل پوست خود استفاده کنید.

با این حال ، اگر تمام عمر خود از تونر پوست استفاده نکرده اید و پوست شما سالم به نظر می رسد، نیازی به شروع استفاده از آن نیست. در واقع تونرها برای کمک به بازگشت pH طبیعی پوست پس از استفاده از صابون های بسیار قلیایی ایجاد شده اند. اما پاک کننده های صورت در حال حاضر بسیار متعادل شده اند و بنابراین استفاده از تونر مرحله ضروری در روتین های پوستی محسوب نمی شوند. اگر دوست دارید می توانید از آن ها استفاده کنید.

 سرم آنتی اکسیدان

سرم ها محصولات درمانی غلیظ و غنی از مواد مغذی هستند که مشکلات پوستی خاصی را برطرف می کنند. بنابراین بهتر است استفاده از آن ها را تا حد ممکن در برنامه روزانه خود بگنجانید. امروزه سرم های مختلفی در بازار موجود است. اما پزشکان برای روز سرم پوست آنتی اکسیدانی را توصیه می کنند که برای از بین بردن پاسخ التهابی پوست و خنثی سازی آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های محیطی مناسب است.

کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم حداقل هر شب از ۲۰ سالگی بسیار مهم است. این کرم ها برای حفظ ضخامت و استحکام پوست اطراف چشم مهم هستند. استفاده منظم از کرم دور چشم به مرور زمان باعث می شود پوست پلک حالت ارتجاعی داشته باشد و از ایجاد خطوط ریز یا از بین رفتن کلاژن جلوگیری کند. به یاد داشته باشید: هیچ چیز جادویی نیست. نتایج یک شبه رخ نمی دهد.با انتخاب کرم دور چشم با SPF یا استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب می توانید از پوست ظریف اطراف چشم خود بیشتر محافظت کنید. پزشکان توصیه می کنند برای محافظت بیشتر در برابر آفتاب، زمانی که بیرون از منزل هستید از عینک های آفتابی که قسمت گوشه آن ها حالت خمیدگی دارد استفاده کنید.

کلینیک زیبایی ژالان، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

درمان لک ناشی از جوش و آکنه

از آنجا که محصولات درمان جای جوش و آکنه ترکیبات فعال متفاوتی دارند، بسته بندی محصول خود را بررسی کنید یا برای استفاده از آن با متخصص پوست خود مشورت کنید. به عنوان مثال، مدت زمان لازم برای تاثیرگذاری بنزوئیل پراکسید، یک داروی رایج برای درمان لکه های آکنه، یک تا سه ساعت است. بنابراین، هرگونه کرم که قبل از اتمام کار با آن تماس پیدا کند، به احتمال زیاد ماده فعال را از عملکرد مناسب باز می دارد. همچنین می‌توانید از ماسک خانگی برای جوش صورت برای کاهش جوش‌های صورتتان استفاده کنید.

 مرطوب کننده

بله، همه نیاز به مرطوب کننده دارند، حتی اگر پوست چربی دارید. اگرچه بدن شما دارای سیستم ترشح چربی طبیعی است که برای محافظت از پوست در برابر شرایط سخت خارجی و عفونت ها کاربرد دارد، اما اکثر ما پس از آسیب های ناشی از آفتاب، آب و هوا و مواد شیمیایی سخت به هیدراتاسیون اضافی نیاز داریم. اکثر متخصصان توصیه می کنند که بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده زمانی است که پوست هنوز مرطوب است. بنابراین هرچه زودتر از سرم و داروی خود استفاده کنید، زودتر می توانید با مرطوب کننده خود، آبرسانی مورد نیاز خود را انجام دهید.

 ضد آفتاب

اگر از کرم ضد آفتاب فیزیکی یا معدنی استفاده می کنید که با مسدود کردن فیزیکی اشعه ماوراء بنفش کار می کند، کرم ضد آفتاب باید آخرین مرحله در مراقبت از پوست در طول روز باشد. وقتی از کرم ضد آفتاب شیمیایی استفاده می کنید این مرحله دشوار می شود.

کرم های ضد آفتاب شیمیایی باید به طور موثر در پوست جذب شوند. بنابراین استفاده از کرم مرطوب کننده جذب آن را به تاخیر می اندازد و مانع عملکرد آن می شود. با این حال، اگر از کرم ضد آفتاب شیمیایی خود قبل از مرطوب کننده خود استفاده کنید، مرطوب کننده شما نیز به خوبی کار نمی کند زیرا پوست با کرم ضد آفتاب شیمیایی پوشانده شده است.

برای رفع این مشکل از کرم ضدآفتاب فیزیکی حاوی روی مانند زینک اکساید استفاده کنید و آن را بعد از مرطوب کننده روی صورت خود بزنید. زینک یا روی ایمن و موثر است و وسیع ترین محافظت را در برابر اشعه های UVA و UVB ارائه می دهد. در مورد کسانی که دوست دارند از کرم های ضد آفتاب شیمیایی استفاده کنند، سعی کنید به دنبال فرمولی باشید که دارای خاصیت مرطوب کنندگی باشد. بنابراین می توانید با محافظت از پوست خود به نیازهای روزانه خود به آبرسانی پاسخ دهید.

 

مطالب پیشنهادی :

آشنایی با فیلرهای آزمایشگاهی

کاربرد انواع کلینزر صورت

روتین انواع پوست