روتین پوستی شب| تزریق ژل و بوتاکس اصفهان | کلینیک زیبایی ژالان |

 

چگونگی روتین پوستی شب

از آنجایی که پوست شما به طور طبیعی در شب خود را ترمیم می کند. روتین شبانه شما باید به درمان و ارائه و مواد مورد نیاز پوست بپردازد. برای مثال اگر پوست شما کدر به نظر می رسد، لایه برداری کنید. اگر تحریک شده است، هیدراته کنید و از آن محافظت کنید.در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، مرکز تزریق ژل و بوتاکس اصفهان چگونگی روتین پوستی شب را مورد بررسی قرار می دهیم. در ادامه بهترین توصیه ها برای مراقبت از پوست در شب ارائه شده است:

  •  شستشوی صورت
  •  استفاده از تونرها و تقویت کننده های پوستی
  • داروهای درمانی ، سرم ها و لایه برداری
  • استفاده از کرم دور چشم
  • استفاده از مرطوب کننده یا کرم شب

 شستشوی صورت

برای از بین بردن آلودگی، چربی، و آرایش روز، برخی از کارشناسان توصیه می کنند قبل از شستن صورت، ابتدا آرایش خود را با یک پاک کننده ملایم مخصوص آرایش پاک کنید. بهتر است پاکسازی مضاعف را امتحان کنید که شامل استفاده از روغن تمیز کننده برای تمیز کردن آرایش و سپس شستن مجدد صورت با پاک کننده معمولی است.

 

 استفاده از تونرها و تقویت کننده های پوستی

اگر از تونر استفاده می کنید، آن را مانند روتین روزانه خود استفاده کنید. در شب، برخی از افراد دوست دارند انواع مختلف تقویت کننده های مراقبت از پوست را استفاده کنند که شامل مرطوب کننده ها یا سرم های آبرسان (اسید هیالورونیک) هستند. این مواد با ترکیبات مختلف تولید می شوند. اما در بیشتر موارد، هدف آن ها عمدتا آبرسانی و تغذیه پوست است.

 

داروهای درمانی ، سرم ها و لایه برداری

مانند بقیه بدن، پوست قسمت اعظم ترمیم و بازسازی خود را هنگام خواب انجام می دهد. به همین دلیل است که بیشتر درمان های مراقبت از پوست مانند داروهای تجویزی (ترتینوئین، کرم های آکنه و روزاسه)، کرم های رتینول، درمان های لایه برداری (پد و ماسک های پوست) و سرم های ضد پیری (غنی شده با پپتیدها، فاکتورهای رشد و سایر مواد فعال بیولوژیکی)، بهتر است در شب استفاده شوند.

اما نکته مهمی که در این خصوص باید رعایت کنید. رعایت اعتدال در مصرف محصولات مراقبت از پوست است. استفاده بیش از حد ممکن است باعث تحریک پوست شما شده و نتیجه دلخواه را به شما ندهد. بنابراین محصولات مصرفی خود را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. نه بر اساس آنچه در کمد شما وجود دارد.

سایر نکاتی که باید رعایت کنید:

  • بین داروهای تجویزی (برای آکنه یا روزاسه) یا درمان های لایه بردار یکی را انتخاب کنید. اگر از هر دو مورد در یک شب استفاده کنید. به طور قابل توجهی خطر تحریک پوست خود را افزایش می دهید.
  • از کرم های رتینول (بدون نسخه یا نسخه) همزمان با داروهای لایه برداری استفاده نکنید.
  • از لایه بردارها به میزان کم، یک تا سه بار در هفته، استفاده کنید.

استفاده از کرم دور چشم

کرم های دور چشم به غیر از رفع تیرگی زیر چشم و خطوط ریز اطراف چشم، می توانند از ناحیه ظریف چشم شما در برابر سایر محصولات مراقبت از پوست نیز محافظت کنند.

به طور کلی، شما باید قبل از استفاده از سایر محصولات درمانی پوست، کرم دور چشم خود را بزنید. تا از ناحیه چشم خود در برابر مواد قوی محافظت کنید. زیرا این مواد ممکن است باعث تحریک پوست نازک اطراف چشم شود.

درمان های مختلف چروک دور چشم | تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

 

کلینیک زیبایی ژالان، تزریق ژل و بوتاکس اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

استفاده از مرطوب کننده یا کرم شب

برخی از افراد از یک مرطوب کننده برای روز و شب استفاده می کنند. اما در واقع، مرطوب کننده های شب یا کرم های شب غلیظ تر و سنگین تر هستند. و طوری طراحی شده اند که در طی چند ساعت جذب شوند.

مرطوب کننده، به ویژه مواد سنگین تری که در شب استفاده می شوند، یک پوشش محافظ روی پوست ایجاد می کند تا از تبخیر آب در هنگام خواب جلوگیری کند. حفظ مقدار بالای آب در پوست برای بهبود و حفظ سلامت پوست مهم است. اگر از مرطوب کننده شب استفاده می کنید، باید آخرین مرحله شما باشد. زیرا هیچ چیزی از آن عبور نمی کند. اگر پوست شما خشک است، ممکن است لازم باشد قبل از استفاده از کرم شب، به پوست خود روغن های طبیعی، مانند روغن نارگیل، بزنید. دهیدراته شدن پوست باعث می شود پوست شما خشک و شکننده شده و به سرعت دچار چین و چروک و خطوط ریز پوستی شود.

 


مطالب پیشنهادی :

میسلار واتر چیست؟

دهیدراته شدن پوست

روتین پوست مختلط