روتین پوست مختلط کلینیک زیبایی ژالان تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

 روتین پوست مختلط چیست؟

پوست مختلط یا ترکیبی به این معنی است که حتی پس از شستن صورت نیز ممکن است متوجه مقداری چربی در T زون صورت خود شوید که در طول روز ظاهر می شود. اگر از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، احتمالاً احساس می‌کنید که باید مرتباً آن نواحی را از چربی اضافی پاک کنید. همچنین ممکن است متوجه درخشش ناخواسته در امتداد ناحیه T صورتتان شوید. افرادی که دارای پوست مختلط هستند ممکن است هم چربی اضافی و هم پوسته پوسته شدن پوست را تجربه کنند. به ویژه اگر از روتین مراقبتی مناسبی پیروی نکنند. در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، مرکز تزریق ژل و بوتاکس اصفهان  روتین پوست مختلط را مورد بررسی قرار می دهیم. بهترین روتین پوست مختلط که می تواند به داشتن پوستی ایده آل کمک کند به شرح زیر است:

  • صورت خود را به آرامی بشویید
  • در لایه برداری زیاده روی نکنید.
  • کرم دور چشم بزنید
  • استفاده از مرطوب کننده بسیار ضروری است
  • ضدآفتاب را فراموش نکنید
  • از سرم ها یا تقویت کننده های پوستی استفاده کنید

 صورت خود را به آرامی بشویید

تمام روتین های مراقبتی پوست از پاکسازی آغاز می شوند. زیرا پوست شما در طول شب به اندازه کافی چربی و آلودگی تولید کرده است و صبح اولین کاری که باید انجام بدهید شستن صورتتان است. همچنین، شب ها نیز می توانید آلودگی ها و چربی های اضافی که در طول روز روی صورت شما نشسته است را با پاک کننده ها به طور کامل پاک کنید تا هیچگونه لوازم آرایش و کثیفی روی صورتتان باقی نماند. کرم ها یا لوسیون های پاک کننده برای پوست های مختلط گزینه های بهتری هستند. برای گرفتن نتیجه بهتر، یک لوسیون محلول در آب را انتخاب کنید.

 

در لایه برداری زیاده روی نکنید

پوست خود را به آرامی لایه برداری کنید . یک لایه بردار ملایم برای باز کردن منافذ پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست عالی است، اما اگر از یک لایه بردار خیلی خشن استفاده کنید، هر گونه اثرات مثبت را از بین خواهید برد و احتمالاً باعث ایجاد التهاب مضاعف خواهید شد.

یک لایه برداری منظم همچنین به افزایش گردش سلولی و به صاف شدن پوست و یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می کند. بهتر است صبح ها لایه برداری کنید و فقط ۱ تا ۳ بار در هفته این کار را انجام دهید.همچنین می‌توانید لایه‌برداری با BHA را به عنوان جایگزین ملایم‌تری برای اسکراب یا برس برای کاهش چربی، باز کردن منافذ پوست، و داشتن پوستی صاف امتحان کنید. سعی کنید

 

کرم دور چشم بزنید

پوست اطراف چشم شما بسیار ظریف و آسیب پذیر است. استفاده از کرم دور چشم برای تغذیه و آبرسانی به پوست ضروری است. این کار می تواند به کاهش خطوط ریز و علائم پیری کمک کند و همچنین از کم آبی بدن و حلقه های تیره و ناخوشایند جلوگیری کند. لازم نیست زیاد از این کرم ها استفاده کنید. همچنین هنگام استفاده از آن نباید خیلی محکم پوست خود را مالش دهید. اما اگر می‌خواهید ظاهری شاداب و جوان داشته باشید، قطعاً این مرحله‌ای است که نباید از آن بگذرید.

استفاده از مرطوب کننده بسیار ضروری است

مرطوب کردن پوست مختلط می تواند مشکل باشد. شما نباید محصولی را استفاده کنید که بیش از حد سنگین باشد، زیرا این کار فقط باعث افزایش درخشندگی در ناحیه T شما می شود. همچنین باید مطمئن شوید که نواحی خشک‌تر پوستتان به اندازه کافی آبرسانی می شوند.

بر همین اساس،‌ در طول روز یک کرم سبک را امتحان کنید و در شب از یک سرم نرم کننده یا یک ژل مرطوب کننده که مملو از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مفید است استفاده کنید تا پوست شما در بهترین حالت خود قرار بگیرد.

کلینیک زیبایی ژالان، تزریق ژل و بوتاکس اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

 ضدآفتاب را فراموش نکنید

محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید به کاهش علائم پیری کمک می کند. به این کار به عنوان یک اقدام پیشگیرانه فکر کنید. با اینکه که نمی‌توانید پیری را متوقف کنید، اما می‌توانید به زیبایی پیر شوید. برای محافظت از پوست مختلط، به دنبال فرمول هایی باشید که سبک و دارای ظاهر نهایی مات روی صورت باشند. اگر می خواهید پوستتان درخشش بیشتری داشته باشد و از آن محافظت بیشتری بکنید، از یک مرطوب کننده رنگی با SPF حداقل SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید.

از سرم ها یا تقویت کننده های پوستی استفاده کنید

تقویت‌کننده‌ها و سرم ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پوست شما تغذیه و آبرسانیمی کنند تا به تقویت و تثبیت سد محافظ پوست شما کمک کنند. تقویت سد طبیعی پوست به تجهیز آن کمک می کند تا در برابر محرک ها و سموم محیطی محکم بایستد. سرم ها معمولاً برای هدف قرار دادن موارد خاصی مانند التهاب، لکه های پوستی و خطوط ریز طراحی می شوند.

هر دوی این ها گام های عالی هستند که می توانید به روتین مراقبت پوست خود اضافه کنید. سرم رتینول برای پوست های مختلط بسیار مناسب است و معمولا پوست شما را خیلی خشک یا خیلی چرب نمی کند، اما به حفظ یک پوست شاداب کمک می کند.

 


مطالب پیشنهادی :

کلاژن سازی پوست

میسلار واتر چیست؟

دهیدراته شدن پوست