آشنایی با روتین پوست خشک

یک روتین پوست خشک مناسب می‌تواند به راحتی تمامی عوارض و علائم خشکی را از پوست شما دور کرده و سلامتی را برایتان به ارمغان آورد. در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان روتین پوست های خشک را مورد بررسی قرار می دهیم. روتین پوست خشک یک سری از  اقدامات را شامل می‌شود؛ این اقدامات عبارتند از:

  • پاکسازی پوست
  • استفاده از تونر
  • آبرسانی به پوست
  • مرطوب کردن پوست
  • استفاده ازبالم لب
  • استفاده ازضدآفتاب
  • استفاده از لوازم آرایشی مناسب

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست اولین قدم قبل از استفاده از هرگونه کرم یا روغن مرطوب کننده است. تمام آرایش، آلودگی ها و آلاینده های محیطی را پاک کنید. محصول شستشوی صورت را طوری انتخاب کنید که دارای ترکیبات آبرسان برای تسکین پوست باشد.

یک شیر پاک کن ملایم به نرم شدن و محافظت از پوست در برابر آسیب های آلودگی کمک می کند. همینطور تمام کثیفی ها را بدون ایجاد حساسیت و قرمزی از روی پوست پاک می کند.

 استفاده از تونر

تونر به عنوان یک محصول ثانویه و مکمل پاک کننده شما عمل می کند تا از هرگونه آرایش باقیمانده یا آلودگی که ممکن است باقی مانده باشد خلاص شوید. تونر پوست به از بین بردن چربی اضافی و ایجاد تعادل در رنگ پوست کمک می کند و به سایر محصولات مراقبت از پوست اجازه می دهد تا به طور کامل جذب پوست شوند.

درمان های رفع چروک پیشانی | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

آبرسانی پوست

روغن های صورت می توانند پوست را به خوبی آبرسانی کنند. آن ها به حجیم شدن پوست و جلوگیری از خشکی آن کمک می کند. روغن های گیاهی از جمله روغن گل رز برای تسکین پوست بسیار مفید هستند.می توانید آن را قبل از استفاده از مرطوب کننده معمولی خود به پوستتان بزنید و پوستی شاداب و مرطوب داشته باشید.

مرطوب کردن پوست

این محصولات رطوبت پوست را تامین می کنند و ظاهر شاداب و جوانی به آن می دهند. کرم های روز مرطوب کننده برای محافظت در برابر از دست دادن رطوبت، آلودگی و عوامل خارجی و در عین حال هیدراتاسیون طولانی مدت سریع ساخته شده اند. مواد طبیعی مانند روغن سایه دانه و روغن کاملیا برای آبرسانی مجدد به پوست و پر کردن سد چربی پوست به شما کمک می کند تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید. کرم را با حرکات کوتاه و دایره ای به صورت خود ماساژ دهید و فراموش نکنید که تا گردن خود را بپوشانید.

استفاده از بالم لب

برخلاف تصورات پوست صورت تنها جایی نیست که خشک می شود و به مراقبت نیاز دارد. بلکه پوست لب های شما نیز در معرض خشکی و دهیدراته شدن قرار دارند و به ویژه در فصل سرما خشک و پوسته پوسته می شوند. برای جلوگیری و درمان چنین مشکلی، به طور مرتب از بالم لب حاوی مواد مرطوب کننده و مغذی استفاده کنید تا پوست شما را همواره مرطوب و شاداب نگه دارد.

کلینیک زیبایی ژالان، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

استفاده از ضدآفتاب

خوشبختانه، کرم ضد آفتاب به یکی از ضروریات هر روتین مراقبت از پوست تبدیل شده است. آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش می تواند به سرعت پوست را خشک کرده و آن را سفت و پوسته پوسته کند. در طول سال‌ها، فرمول‌های کرم های ضدآفتاب تکامل یافته‌اند و دیگر مانند قبل چرب نیستند. این کرم ها جدیدا به اندازه کافی سبک هستند و می توان آن ها را روی صورت بدون مسدود کردن منافذ و ایجاد جوش استفاده کرد.

بسیاری از مرطوب‌کننده‌های روزانه دارای SPF هستند. اما بهتر است همیشه یک لایه پوشش برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید به آن اضافه کنید. از ضد آفتابی استفاده کنید که حداقل SPF آن ۳۰ باشد تا از پوشش آن بیشترین بهره را ببرید. برای حفظ فواید محافظتی آن، حداقل هر دو ساعت یک بار از آن استفاده کنید.

استفاده از لوازم آرایشی مناسب

یکی دیگر از کارهای مهمی که می توانید برای محافظت از پوست خشک خود انجام دهید، استفاده از لوازم آرایشی مخصوص پوست های خشک است. شما باید از کرم پودرها، پرایمرها، و کانسلیرهایی استفاده کنید که به مرطوب کردن پوست خشک شما کمک کنند تا هم پوستی سالم و مرطوب داشته باشید و هم آرایش شما به بهترین شکل روی پوست شما باقی بماند.

 

مطالب پیشنهادی :

کاربرد انواع کلینزر صورت

روتین انواع پوست

ماندگاری جوانسازی پوست با هایفوتراپی