روش های تشخیص و درمان کورک پوست | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

بررسی روش های تشخیص و درمان کورک پوست

در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، مرکز بهترین کلینیک زیبایی اصفهان روش های تشخیص و درمان کورک پوست را مورد بررسی قرار می دهیم. برخلاف آنچه بسیاری از افراد تصور می کنند، لازم نیست برای یک جوش ساده به پزشک مراجعه کنید. اما اگر شرایط زیر را داشتید باید به پزشک مراجعه کنید:

• اگر همراه با ایجاد کورک پوست به تب مبتلا شدید
  • اگر پوست اطراف کورک قرمز و رگه­های قرمز رنگ اطراف آن تشکیل شد
  • اگر غدد لنفی شما متورم شد
  • زمانی که درد کورک پوستی شما شدید شد
  • اگر کورک­های زیادی در کنار هم تشکیل شد یا عفونت آن ها تخلیه نشد

در چنین شرایطی پزشک علاوه بر معاینه بالینی بیمار، ممکن است نمونه گیری از این جوش­ها انجام داده و آزمایش­های مربوط به عفونت­های باکتریایی را انجام دهد.

راه های درمان کورک پوست صورت و بدن

برخی از افراد به محض مشاهده علائم و نشانه­ های کورک پوستی به دنبال بهترین پماد برای درمان کورک در سایت­های مختلف و گفتگوها می­گردند. اما باید بدانید برخی از این نظرات تخصصی نبوده و باعث بدتر شدن اوضاع بیماری شما می­شوند. بنابراین بهتر است به محض مواجهه با علائم کورک پوست برای درمان آن باید به پزشک مراجعه کنید. اما سوال برخی اینست که برای درمان کورک به چه پزشکی مراجعه کنیم ؟ برای این منظور بهتر است به دکتر متخصص پوست مراجعه کنید.

علل و علائم بیماری پوستی کورک | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

پیشگیری از ابتلا به کورک پوستی

بهترین کار اینست که با رعایت برخی از نکات و موارد بتوانیم از بروز این بیماری پوستی جلوگیری کنیم؛ چراکه این مشکل گاهی می­تواند بسیار آزاردهنده باشد. اگر شرایط عادی دارید و دچار بیماری زمینه­ای نیستید یا نقص ایمنی ندارید اینکار بسیار ساده است. اما با وجود برخی از مشکلات و بیماری­ها، پیشگیری از ابتلا به کورک پوستی کمی پیچیده و سخت است. در هر صورت روش­های پیشگیری از این بیماری در زیر آورده شده است:

• از تماس نزدیک با افرادی که به این باکتری مبتلا هستند خودداری کنید.
  • همیشه دست­های خود را پاکیره و تمیز نگه دارید.
  • دستمال، حوله و وسایل شخصی دیگران را استفاده نکنید.
  • اگر مجبور به خوابیدن در هتل و اتاق افراد دیگر هستید، از ملحفه­ها، صابون و حوله­های جدا و شخصی استفاده کنید.
  • اگر خراش یا زخمی روی پوستتان ایجاد شد، روی آن را بپوشانید.
کلینیک زیبایی ژالان، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

میزان خطر کورک پوست

برخی از افراد با دیدن جوش­های بزرگ، زیاد و چرکین روی پوست خود نگران شده و فکر می­کنند این یک بیماری خطرناک است. اما باید بگوییم کورک پوست خطرناک نیست اما باید برای درمان آن به دکتر متخصص پوست مراجعه کنید. همچنین انجام یک آزمایش کلی برای اینکه مطمئن شوید بیماری زمینه­ای جدی ندارید می­تواند مفید باشد.

مطالب پیشنهادی :

روش های زاویه سازی فک و صورت با جراحی

چگونگی عملکرد کربوکسی تراپی

اطلاعات دارویی سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس)