روش های زاویه سازی فک و صورت با جراحی | تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

بررسی روش های زاویه سازی فک و صورت با جراحی

چه در اوایل ۲۰ سالگی، چه در اواسط ۳۰ و ۴۰ سالگی یا حتی بیشتر باشید، ممکن است یک یا چند مورد از درمان‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی و تغییرات اساسی صورت را در نظر گرفته باشید. از طرفی شاید به نتایج زیبایی دوست خود حسادت کرده باشید یا درمان‌های گزارش شده یک چهره مشهور توجه شما را به خود جلب کرده باشد. هر عاملی ممکن است به عنوان محرک علاقه شما برای برآورد هزینه زاویه سازی صورت دائمی و یا مشاهده فیلم زاویه سازی صورت باشد. در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، مرکز تزریق ژل و بوتاکس اصفهان روش های زاویه سازی فک و صورت با جراحی را مورد بررسی قرار می دهیم.

تعریف زاویه سازی صورت

زاویه سازی فک و صورت به طور کلی به دو روش دائمی و موقت انجام می‌شود. زاویه سازی صورت با ژل یا زاویه سازی صورت با دستگاه، نخ و چربی جزو موارد موقت به حساب می‌آیند. اما روش دائمی با کمک جاگذاری ایمپلنت‌هایی ساخته شده از مواد مختلف، عناصر ساختاری صورت، چانه، گونه‌ها یا فک را تغییر می‌دهد. این روش می‌تواند با اضافه کردن پر کننده‌ها، بلندتر کردن استخوان‌های گونه، برجسته‌تر شدن چانه یا قوی‌تر و پهن‌تر کردن خط فک، صورت شما را متعادل‌تر کند. اگر قصد انجام این روش‌های زیبایی صورت را دارید، به دقت در مورد تغییراتی که می‌خواهید بر روی صورت‌تان اعمال شود فکر کنید و به دنبال عکس‌های واضح و خاص باشید تا به پزشک‌تان در درک ظاهری که می‌خواهید، کمک کند.

بهترین کلینیک زیبایی اصفهان |زاویه سازی صورت

زاویه سازی فک و صورت با جراحی

اگر بخواهیم نگاهی جزئی‌تر به روش جراحی یا روش‌های دائمی داشته باشیم اجزای صورت هر یک به ترتیب شامل موارد زیر می‌شوند:

جراحی چانه

یک برش در هر دو طرف داخل لب پایین یا لب خارجی، در پوست زیر چانه ایجاد می‌شود. متخصص جراحی دهان و فک و صورت بافت مورد نظر را از روی استخوان چانه شما بلند کرده و فضایی را برای قرار‌گیری ایمپلنت ایجاد می‌کند که معمولاً حدود ۳-۴ سانتی متر عرض دارد. ایمپلنت در جای خود بخیه شده و سپس برش آن دوخته می‌شود. این روش معمولا ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به طول می‌انجامد.

جراحی گونه

به‌منظور زاویه سازی صورت گرد و چاق یک برش در داخل لب بالایی شما ایجاد می‌شود. در صورتی که به‌صورت همزمان تحت عمل لیفت صورت یا لیفت پیشانی نیز قرار بگیرید، پزشک معمولاً از اعمال یک برش خارجی برای انجام این روش‌ها استفاده خواهد کرد. ایمپلنت به کار رفته بین بافت گونه و استخوان گونه شما قرار گرفته و در جای خود بخیه می‌شود. انجام این روش معمولا یک ساعت طول می کشد.

جراحی فک

این برش در داخل دهان شما در امتداد خط فک پایین ایجاد شده و ایمپلنت مستقیماً روی استخوان فک، زیر بافت قرار می‌گیرد. این روش معمولا یک تا دو ساعت به طول می‌انجامد. از آنجایی که ایمپلنت‌های صورت معمولاً از طریق دهان وارد می‌شوند، لثه ها و دهان شما باید سالم باشند.

کلینیک زیبایی ژالان، مرکز تزریق ژل و بوتاکس اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

میزان انتظارات از ماندگاری زاویه سازی صورت

بعد از انجام جراحی چانه و گونه، بخیه‌ها متعاقبا جذب شده یا بعد از یک هفته برداشته می‌شوند و اگر برش دهان داشته باشید، ممکن است برای یک هفته یا بیشتر تحت رژیم غذایی مایعات یا مواد غذایی نرم قرار بگیرید. ناحیه‌ای که تحت عمل جراحی قرار گرفته احتمالا به مدت یک هفته سفت و دردناک خواهد بود.

یکی از معایب زاویه سازی صورت، زمان بهبودی طولانی‌تر برای جراحی فک است. تورم اغلب بیشتر بوده و ممکن است تا چند هفته نتوانید لبخند بزنید یا دهان خود را حرکت دهید. ممکن است در هفته اول رژیم مایعات دریافت کنید.

بعد از انجام تمام جراحی‌های صورت، شما قادر خواهید بود بعد از حدود یک هفته فعالیت خود را از سر بگیرید، اما بایستی به این نکته توجه داشته باشید که کبودی و ورم تا دو یا سه هفته بعد از جراحی کاهش نمی‌یابد.

اما در این میان نمی‌توان عوارض زاویه سازی فک و صورت با جراحی را نادیده گرفت. عوارضی هم چون آسیب عصبی، عدم تقارن، عفونت، پارگی شریان های صورت و شکستگی استخوان.


مطالب پیشنهادی :

تاثیرات و کاربردهای آر اف دور چشم

مناطق قابل تزریق فیلرهای زیبایی

نکاتی برای تزریق فیلر بینی