عفونت سوختگی یا Burn infection | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

بررسی عفونت سوختگی یا Burn infection

زخم‌هایی که بر اثر سوختگی ایجاد می‌شوند، در صورتی که بهداشت فردی رعایت نشود و باکتری‌ها به داخل زخم وارد شوند، رشد می‌کنند و باعث ایجاد عفونت در زخم می‌شوند. در مواردی که تاول ایجاد می‌شود نیز در صورتی که تاول بترکد، خطر عفونی شدن ناحیه بسیار زیاد است. در این مطلب از سایت مرکز ژالان، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان عفونت سوختگی یا Burn infection را مورد بررسی قرار می دهیم.

عفونت ناشی از سوختگی، در بیشتر موارد به وسیله مصرف داّروهای آنتی بیوتیک درمان می‌شود اما در بعضی اوقات، فرد برای درمان باید به بیمارستان مراجعه کند.

علل بروز عفونت سوختگی

عفونت یکی از خطرناک‌ترین عوارض سوختگی است که در بعضی موارد به مرگ و میر نیز منجر می‌شود. زمانی که فرد دچار سوختگی می‌شود، باکتری‌های موجود در ناحیه سوختگی بر اثر حرارت، نیز می‌میرند اما در نواحی اطراف زخم، که دچار سوختگی نشده‌اند، باکتری‌ها زنده می‌مانند و ممکن است به محل زخم وارد شده و آن قسمت را دچار عفونت کنند.

علائم و عوارض تاول آفتاب سوختگی | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

از مهمترین دلایل عفونت سوختگی درجه ۳ نیز می‌توان به این اشاره کرد که در این نوع سوختگی، به دلیل عمق زیادی که دارد خون رسانی به بافت آنها دچار اختلال می‌شود. به همین علت سلول‌هایی که حاوی آنتی باکتریال هستند، برای ورود به این نواحی دچار مشکل می‌شوند. در نتیجه باکتری‌ها می‌توانند به راحتی در این ناحیه زنده بمانند. بنابراین به راحتی در بافت زخم نفوذ می‌کنند و باعث عفونت زخم سوختگی می‌شوند.

کلینیک زیبایی ژالان، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

علائم ایجاد عفونت سوختگی

ممکن است برای افراد این سوال پیش بیاید که عفونت سوختگی به چه صورت است؟ لازم است بدانید این عارضه دارای علائم و نشانه‌هایی است که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

• تغییر رنگ پوست در قسمت‌های سوخته و اطراف آن که از مهمترین علائم عفونت سوختگی درجه دو محسوب می‌شود.
  • افزایش ضخامت سوختگی که در مواردی، زخم سوختگی عمیق‌تر می‌شود و در لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند.
  • ورم، تب و ترشحات چرکی در زخم سوختگی
  • بروز درد و یا بوی بد در محل زخم