علائم تشخیص شپش و شوره سر | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

بررسی علائم تشخیص شپش و شوره سر

در حالی که هم شپش و هم شوره سر، هر دو می توانند باعث خارش پوست سر شما شوند، علائم آنها متفاوت است. در این مطلب از سایت مرکز ژالان، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان علائم تشخیص شپش و شوره سر را مورد بررسی قرار می دهیم.

علائم وجود شپش

علامت کلاسیک شپش خارش شدید است. نیش شپش بالغ باعث واکنش آلرژیک می شود که منجر به خارش می شود. حتی ممکن است احساس خزیدن داشته باشید. کودکان خردسال ممکن است این احساس را به صورت غلغلک در موهای خود توصیف کنند. کوچولوها ممکن است در هنگام ابتلا به شپش دچار مشکل خواب شوند زیرا شپش سر در شب بیشتر فعال است. همچنین ممکن است پوست سر به دلیل خاراندن مکرر قرمز و خونریزی کند.

شپش و شوره سر ممکن است در نگاه اول یکسان به نظر برسند، اما در مکان‌های مختلف ظاهر می‌شوند. شپش ها تخم های خود را به نام nitsروی خود ساقه مو می گذارند. نی ها به موهای شما می چسبند و مانند شوره سر پوسته نمی شوند. حشرات معمولاً سفید یا زرد و به شکل قطره اشک هستند. شپش های بالغ برنزه، قهوه ای یا سیاه هستند و ممکن است زیر ذره بین قابل مشاهده باشند. یک شپش کاملاً رشد کرده به اندازه یک دانه کنجد است. معمولاً در پوست سر و موهای اطراف گوش و گردن یافت می شوند.

علاوک وجود شوره سر

مانند شپش، شوره سر نیز می تواند خارش داشته باشد، اما معمولاً به شدت خارش ناشی از شپش نیست. هر چه پوست سر خشک تر باشد، معمولاً شوره سر بیشتر می شود. زمانی که شوره دارید، پوست سر شما به طور کلی یا خیلی چرب یا خیلی خشک می شود. ممکن است متوجه شوید که علائم در ماه های سردتر به دلیل هوای خشک بدتر می شود.

شوره سر بر روی پوست سر تاثیر می گذارد نه خود مو. با دقت نگاه کنید، پوسته های سفید یا زردی را خواهید دید که از پوست سر بیرون می آیند. سپس این تکه ها به راحتی می ریزند. درماتیت سبورئیک می تواند نواحی دیگر بدن را نیز درگیر کند، اما بیشتر در پوست سر دیده می شود. در حالی که شپش سیاه یا قهوه ای به نظر می رسد، شوره سر سفید یا زرد به نظر می رسد.

روش های درمانی برای رفع مشکلات مو | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

علل بروز شپش و شوره سر

شپش در اثر هجوم حشرات انگلی ایجاد می شود، در حالی که شوره سر توسط مخمری به نام مالاسزیا و التهاب ایجاد می شود که روی پوست همه رشد می کند.

شپش

همانطور که می دانیم شپش بسیار مسری است. اگر با فردی که شپش دارد، مانند در آغوش گرفتن، تماس نزدیک داشته باشید، شپش می تواند به راحتی از سر او به سر شما بخزد. شپش نمی تواند بپرد یا پرواز کند. استفاده از کلاه یا برس موی مشترک راه دیگری برای ابتلا به شپش است، اما تماس سر به سر رایج ترین راه است. شپش در کودکان خردسال و کسانی که با آنها کار می کنند بیشتر دیده می شود. مشاغل پرخطر شامل معلمان، کارمندان مهدکودک و پرستاران کودک هستند.

کلینیک زیبایی ژالان، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

شوره سر

درماتیت سبورئیک یک بیماری مزمن است که باعث می‌شود سلول‌های پوست روی پوست سر خیلی سریع ریزش کنند و منجر به پوسته‌های خشک و خارش‌دار روی مو و لباس می‌شوند. شوره سر یک بیماری مزمن پوستی است که باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود. شما نمی توانید شوره سر را از شخص دیگری بگیرید. از سوی دیگر، شپش انگل های بسیار مسری هستند. کودکان خردسال به ویژه در معرض خطر سرایت شپش به یکدیگر هستند.

تشخیص شپش یا شوره سر

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص شپش و شوره سر محل است. شوره سر توصیف کننده پوست خشک پوسته پوسته شدن پوست سر است. از طرف دیگر، تخم شپش به خود ساقه مو می‌چسبد. با استفاده از ذره بین، ممکن است بتوانید شپش های بالغ را در حال حرکت روی پوست سر ببینید. این چالش برانگیز است زیرا آنها معمولاً فقط در تاریکی فعال هستند.

یکی دیگر از علائمی که باید به آن توجه کرد خارش است. نیش شپش باعث خارش شدید می شود، در حالی که خارش شوره سر بیشتر شبیه به خشکی ناراحت کننده پوست است.


مطالب پیشنهادی :

نکات مراقبتی برای کک و مک

مزایا و معایب جوانسازی پوست با لیزر

عوارض و خطرات تزریق فیلر