عملکرد کربوکسی تراپی | تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

بررسی نحوه عملکرد کربوکسی تراپی

با بیشتر شدن سن، به خصوص اگر رژیم یویو داشته باشید، مویرگ های زیر پوست با کم شدن سلول های اکسیژن غیرفعال می شوند. این ترکیب با استرس محیطی و سایر متغیرها، توانایی سلول ها را برای بازسازی و عملکرد صحیح مهار می کند و پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی و کلاژن خود را از دست می دهد. در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، مرکز تزریق ژل و بوتاکس اصفهان روش عملکرد کربوکسی تراپی را مورد بررسی قرار می دهیم.

در سن ۳۰ سالگی، سطح اکسیژن در پوست شما ۲۵٪ و ۴۰-۵۰٪ کم می شود. بدن به طور طبیعی اکسیژن خود را از طریق تنفس دریافت می کند، اما عواملی مانند آلودگی سطح آن را کم می شود. بدن ابتدا از اکسیژن در اندام های اصلی استفاده می کند و در نهایت اکسیژن به پوست می رود. هنگامی که پوست اکسیژن کافی دریافت نمی کند، بیشتر مستعد پیری، آکنه، قرمزی، تحریک و لکه های پیری می شود.

کربوکسی‌تراپی چیست و چگونه عمل می‌کند؟ | بهتریم کلینیک زیبایی اصفهان

کربوکسی تراپی شامل تزریق مقادیر کمی دی اکسید کربن به زیر پوست برای شکستن رسوبات چربی و تحریک تولید کلاژن است. درمان هیچ زمان استراحتی ندارد و یک جلسه می تواند بین پانزده دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. کربوکسی تراپی دی اکسید کربن را به زیر سطح پوست تزریق می کند. بدن این را به عنوان کمبود اکسیژن درک می کند و با تامین اکسیژن و مواد مغذی به ناحیه تحت درمان، بهتر شدن گردش خون و در نتیجه ترمیم سلول ها واکنش نشان می دهد. این افزایش غلظت اکسیژن باعث بهتر شدن احتباس آب یا ادم در ناحیه می شود.

کلینیک زیبایی ژالان، مرکز تزریق ژل و بوتاکس اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

برای بهبود اثرات پوستی، این افزایش جریان خون باعث تحریک کلاژن می شود که خطوط ریز را صاف می کند، سیاهی زیر چشم را کاهش می دهد و رشد مو را تحریک می کند. جهت کم شدن چربی، گاز گرم شده در حجم زیادی به عمق چربی وارد می شود که سپس سلول چربی را تجزیه می کند و رگ های خونی جدید را تحریک و جوان می کند.

برای کم شدن سلولیت، درمان تخلیه لنفاوی گردش خون را در این ناحیه بیشتر می کند و در نتیجه تجمع سمومی را که علت اصلی سلولیت هستند، کم می کند. هنگامی که گاز به پوست نفوذ می کند، چربی سطح را می شکند و سطح کلاژن پوست را تحریک می کند. همه این ها باعث بهتر شدن بافت و ظاهر سلولیت یا فرورفتگی پوست می شود.

برای ترک‌های پوستی، این تنها درمانی برای ترک‌های قدیمی و جدید است که کلاژن شکسته را به وضوح ترمیم می‌کند و برای انواع پوست بی‌خطر است. کربوکسی تراپی باعث تحریک تشکیل کلاژن جدید و متعاقبا ضخیم شدن پوست برای بهتر شدن ظاهر ترک‌ها و بازسازی ماتریکس کلاژن می‌شود.


مطالب پیشنهادی :

مناطق قابل تزریق فیلرهای زیبایی

نکاتی برای تزریق فیلر بینی

روش های زاویه سازی فک و صورت با جراحی