مزایای درمان با دستگاه آر اف |تزریق ژل و بوتاکس اصفهان | کلینیک زیبایی ژالان

آر اف صورت چیست؟

درمان با رادیوفرکانسی (RF) که به آن سفت شدن پوست با فرکانس رادیویی نیز گفته می شود، یک روش غیرجراحی برای سفت کردن پوست است. این روش شامل استفاده از امواج انرژی برای گرم کردن لایه عمیق پوست شما به نام درم است. این گرما تولید کلاژن را تحریک می کند.در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، مرکز تزریق ژل و بوتاکس اصفهان مزایای درمان با دستگاه آر اف را مورد بررسی قرار می دهیم.

کلاژن بیشترین پروتئین موجود در بدن شما است. چارچوب پوست شما را ایجاد می کند و به پوست شما سفتی می بخشد. با افزایش سن، سلول های شما کلاژن کمتری تولید می کنند که منجر به افتادگی پوست و چین و چروک می شود. سستی پوست در حدود ۳۵ تا ۴۰ سالگی زمانی رخ می دهد که مقدار و کیفیت کلاژن شما شروع به کاهش می کند.

روش درمانی RF از سال ۲۰۰۱ برای مبارزه با افتادگی پوست و علائم پیری استفاده می شود. در این مقاله، قصد داریم نحوه عملکرد این درمان زیبایی و مزایای بالقوه آن برای پوست شما را بررسی کنیم.

 چگونگی عملکرد آر اف صورت

ترمالیفت اولین نوع RF برای سفت شدن پوست بود. اما در حال حاضر بسیاری از شرکت ها فناوری مشابهی را ارائه می دهند. تمام این سیستم ها به یک شکل عمل می کنند. امواج فرکانس رادیویی لایه عمیق پوست شما را بین ۱۲۲ تا ۱۶۷ درجه فارنهایت (۵۰ تا ۷۵ درجه سانتی گراد) گرم می کند.

مطالعات معتبر نشان داده اند که حفظ دمای بیش از ۱۱۵ درجه فارنهایت (۴۶ درجه سانتیگراد) به مدت بیش از ۳ دقیقه باعث می شود بدن شما پروتئین های شوک حرارتی را آزاد کند. این پروتئین ها بدن شما را برای ایجاد فیبرهای کلاژن جدید تحریک می کنند. این روش معمولاً کمتر از یک ساعت طول می کشد و تقریباً بدون درد است.

 

آشنایی با امواج فرکانس رادیویی

امواج فرکانس رادیویی نوعی تابش هستند. تابش عبارت است از انتشار انرژی در قالب امواج الکترومغناطیسی، بسته به میزان انرژی آزاد شده می توان این امواج را به عنوان کم انرژی یا پر انرژی طبقه بندی کرد. اشعه ایکس و اشعه گاما نمونه هایی از تشعشعات پرانرژی هستند، در حالی که امواج رادیویی کم انرژی تلقی می شوند. امواج رادیویی، وای فای و مایکروویو همه انواع امواج RF هستند. شکل تشعشع مورد استفاده برای سفت شدن پوست با آر اف حدود یک میلیارد برابر کمتر از اشعه ایکس انرژی آزاد می کند.

 

مزایای درمان با دستگاه آر اف

دو مزیت قابل مشاهده این روش درمانی پوست سفت تر و صاف تر است. به این معنی که چین و چروک پوست شما کمتر خواهد شد و پوست صاف و زیبا خواهید داشت. اما آر اف درواقع یک درمان همه کاره است. بنابراین می توانید انتظار بهبود آسیب های ناشی از نور خورشید را نیز داشته باشید. مطالعات نشان می دهد که پس از سه ماه درمان، بیماران بهبود بالینی قابل توجهی در علائم خفیف تا متوسط آسیب ناشی از نور خورشید مشاهده کردند.

این خبر بسیار خوبی برای کسانی است که دارای پوست پیر هستند. درمان لکه های تیره، افتادگی و سایر اثرات خورشید بسیار دشوار است. اکثر مردم تصور می کنند که پیری تنها عامل تجزیه کلاژن است، اما خورشید عامل شدیدتری است. بنابراین توانایی معکوس کردن آسیب ناشی از اشعه فرابنفش نوعی انقلاب است و فناوری RF دقیقاً این کار را انجام می دهد. برخی از مزایای مهم آر اف عبارتند از:

  • کانتورینگ صورت
  • بهبود تدریجی پوست
  • آرامش بخش و بدون درد
  • صاف شدن خطوط ریز و چین و چروک صورت
  • نتایج طولانی مدت
  • افزایش اسید هیالورونیک (HA)

آشنایی با آر اف فرکشنال دور چشم | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

کانتورینگ صورت

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، بیایید نگاهی به نحوه پیر شدن پوست بیندازیم. در زیر سطح پوست، داربست کلاژن و الاستین از درم و اپیدرم پشتیبانی می کند. این ساختار پوست شما را انعطاف پذیر، شاداب و محکم نگه می دارد. از ۲۵ سالگی به بعد، ما هر سال بین ۱ تا ۲ درصد کلاژن طبیعی خود را از دست می دهیم. به مرور زمان و با افزایش سن، داربست ضعیف تر شده و در نهایت و خرد می شود.

بدتر اینکه سلول های سطح پوست ما (اپیدرم) به سرعت در دوران جوانی تجدید نمی شوند. نتایج حاصل از آن تیرگی، افتادگی، چین و چروک و مسائل مربوط به بافت است. آر اف نه تنها باعث سفت شدن پوست می شود، بلکه منجر به بازسازی خطوط برای ایجاد پوستی قوی، محکم و جوان می شود. این عمل سفت کننده باعث می شود RF به ویژه برای چانه، گردن و خط فک مناسب باشد. همچنین می توان از آن برای سفت کردن اطراف بینی و دهان، زیر چشم، و افتادگی ابرو استفاده کرد.

 

بهبود تدریجی پوست

همانطور که گفتیم، درمان فرکانس رادیویی باعث تولید کلاژن و الاستین جدید در بدن می شود. با این تأثیرات، پوست قدیمی و آسیب دیده با پوست جدید و سالم جایگزین می شود. این سلول ها نیز به طور طبیعی محکم تر و محکم تر می شوند. اما این اتفاقات یک شبه نمی افتند. بلکه به مرور زمان و به تدریج شاهد بهبودی پوست و چهره خود خواهید بود.

کلینیک زیبایی ژالان، تزریق ژل و بوتاکس اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید
آرامش بخش و بدون درد

یکی از جذاب ترین جنبه های درمان RF طبیعت غیر تهاجمی و ملایم آن است. در حالی که امواج انرژی رادیویی پوست را گرم کرده و در نهایت بافت ها را سفت می کند، این کار را بدون آسیب رساندن به لایه بالای پوست انجام می دهد. بنابراین برای بیمارانی که از سوزن متنفرند ، این درمان می تواند گزینه ایده آلی باشد.

صاف شدن خطوط ریز و چین و چروک صورت

یک منبع معتبر در سال ۲۰۱۸ به بررسی تاثیر فرکانس رادیویی بر چین و چروک های دور چشم ۷۰ زن میانسال پرداخت. محققان دریافتند که سه جلسه درمان در طول ۶ هفته به طور قابل توجهی چین و چروک آنها را کاهش می دهد.

 

نتایج طولانی مدت

به لطف افزایش تولید کلاژن و الاستین، بهبود پوست شما طولانی مدت خواهد بود. برخی از روش های درمانی صورت فقط عضلات صورت را تحریک می کنند یا بافت ها را به طور موقت چاق می کنند. اما RF فرآیندهای ترمیم داخلی پوست را تحریک می کند و در نتیجه کلاژن به طور ذاتی ماندگار می شود. بنابراین نتایج درمان شما می تواند تا دو سال ادامه یابد.

 

افزایش اسید هیالورونیک

اسید هیالورنیک قهرمان شناخته شده مراقبت از پوست است. این ماده در کنار کلاژن و الاستین افزایش می یابد. این بدان معناست که با آر اف می توانید از پوستی نرم ، ابریشمی و مرطوب تری برخوردار شوید.

مولکول های HA به طور طبیعی مولکول های آب را جذب کرده و به آن ها متصل می شوند. بنابراین این جزء اصلی سد طبیعی رطوبت پوست شما است و باعث هیدراته شدن پوست شما می شود. همچنین، افزایش سطح پوست می تواند ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش دهد، قرمزی را تسکین داده و به داشتن پوستی شفاف تر کمک کند.

 

 


مطالب پیشنهادی :

دهیدراته شدن پوست

روتین پوست مختلط

روتین پوستی شب