مزایا و معایب انواع تزریق فیلر | تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

بررسی مزایا و معایب انواع تزریق فیلر

در این مطلب از سایت کلینیک ژالان، مرکز تزریق ژل و بوتاکس اصفهان مزایا و معایب انواع تزریق فیلر را مورد بررسی قرار می دهیم. از نظر ماندگاری فیلر در سه گروه تقسیم بندی می‌شوند.

فیلرهای دائمی

همانطور که از نام این فیلرها نیز مشخص است، بدن توانایی تجزیه این گونه فیلرها را ندارد و در نتیجه به طور دائمی و مادام العمر در بدن باقی می‌ماند. از جمله این فیلرها می‌توان به پلی آکریل آمید اشاره کرد. چربی نیز در این دسته قرار می‌گیرد که اگر با تکنیک درست و توسط یک پزشک ماهر تزریق انجام شود می‌تواند بدون عوارض و تا سالیان طولانی در بدن باقی بماند.

فیلرهای نیمه دائمی

این دسته از فیلرها تنوع بیشتری نسبت به دسته بندی قبلی دارند و شامل کلسیم هیدروکسیل آپاتیت، پلی کپرولاکتون، پلی ال لاکتیک اسید هستند که ماندگاری آنها بین ۲ تا ۴ سال است. تزریقات این دسته از فیلرها نیاز به تجربه و مهارت خاصی دارد زیرا باید نکات و ملاحظات تزریق این گونه فیلرها در نظر گرفته شود.

فیلرهای موقتی

انواع مختلفی از فیلرهای موقت موجود است. یکی از پرکاربردترین آنها فیلر هیالورونیک است که همانطور که گفتیم نسبت به سایر فیلرها عارضه کمتری دارد و بسیار پرکاربرد است. ماندگاری این فیلرها چندین ماه است و نسبت به برند مورد استفاده و بدن هر فرد از ۶ الی ۱۸ ماه در بدن ماندگاری دارند و پس از آن نیاز به تزریق مجدد و ترمیم است.

تداخلات دارویی با تزریق بوتاکس نوع A | تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

مزایای تزریق فیلر

این روش نسبت به سایر روش‌های درمانی و زیبایی مزیت‌های بسیاری دارد. مهم‌ترین آن کم‌تر تهاجمی بودن این روش است. تزریق فیلر بدون بر جای ماندن هر گونه آثار زخم یا بخیه انجام می‌شود. همچنین عوارض بسیار کمی دارد. نیازی به دوران نقاهت یا استراحت نیست و زیباجو می‌تواند پس از تزریق به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد.

از دیگر مزیت‌های تزریق فیلر مشاهده کردن نتیجه به صورت عینی است و در صورتی که عیبی مشاهده شود پزشک می‌تواند آن را رفع کند. هر چند لازم به ذکر است که تزریق فیلر با ورم در ناحیه مورد نظر همراه هست و نتیجه دقیق پس از بین رفتن ورم قابل مشاهده است. برخی از فیلرها به بازسازی پوست و جلوگیری از شل شدگی آن نیز کمک می‌کنند.

کلینیک زیبایی ژالان، تزریق ژل و بوتاکس اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

معایب تزریق فیلر

مانند هر روش زیبایی و درمانی دیگر تزریق فیلر ممکن است با عوارض یا معایبی همراه باشد. عوارض طبیعی فیلر کاملاً موقتی و موضعی است که شامل ورم، قرمزی و سوزش اندک در ناحیه پس از تزریق است که به مرور و در عرض چند روز از بین می‌رود. اما در صورتی که به پزشک حاذق و مجرب مراجعه نکنید ممکن است عوارضی رخ بدهد که نادرتر و جدی‌تر است. این عوارض شامل موارد زیر است:

  • ایجاد عفونت در محل تزریق
  • وارد شدن آسیب به عروق خونی
  • ایجاد ناهمواری و بافت گلوله گلوله
  • خارج شدن فیلر از محل تزریق
  • خون مردگی و آسیب به بافت

مطالب پیشنهادی :

درمان های مختلف چروک دور چشم

تداخلات دارویی با تزریق بوتاکس نوع A

موارد قابل اصلاح در تزریق فیلر بینی