نکات مراقبتی در مصرف کرم ضد آفتاب | تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

بررسی نکات مراقبتی در مصرف کرم ضد آفتاب

برای استفاده از کرم ضدآفتاب، دست و دلباز باشید. بهترین زمان برای مصرف کرم ضد آفتاب ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل و قرارگرفتن در معرض نور خورشید است. کرم ضدآفتاب را روی تمام پوست صورت بمالید، گردن، گوش‌ها، و نوک پاها و انگشتان را فراموش نکنید. در این مطلب از سایت مرکز ژالان، تزریق ژل و بوتاکس اصفهان نکات مراقبتی در مصرف کرم ضد آفتاب را مورد بررسی قرار می دهیم.

زمان مصرف ضد آفتاب بسته به ساختار آن دارد؛ یعنی ضدآفتاب‌های ژلی، اسپری و فلوئیدی‌ها چون جذب بالاتری دارند، می‌توانید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیش از خارج‌شدن از منزل استفاده کنید. اما جذب کرم ضد آفتاب یا لوسیون‌ها دیرتر است و حداقل ۳۰ دقیقه قبل قرارگرفتن در معرض نور خورشید باید استفاده شوند. ۱ تا ۲ بند انگشت ضد آفتاب را روی صورت، گردن و گوش‌ها بزنید. حواستان باشد همه ضد آفتاب‌ها مخصوص دور چشم نیستند و برای این ناحیه باید از ضد آفتاب مخصوص دور چشم استفاده کنید. قبل از انتخاب کرم ضد آفتاب بهتر است با دکتر پوست و مو مشاوره داشته باشید.

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب

مصرف ضد آفتاب گروه خاصی ندارد، از کودک و مسن، زن و مرد، پوست روشن و تیره، همگی برای مراقبت از پوست باید ضد آفتاب بزنند. افرادی که کک و مک زیادی روی پوست دارند هم با مصرف مداوم ضد آفتاب می‌توانند این کک‌ومک‌ها را برطرف کنند.

در مورد ضد آفتاب‌ها چه می دانیم؟ | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

استفاده از کرم ضدآفتاب برای کودکان

ضد آفتاب و محافظت از پوست در مقابل اشعه مضر خورشید اهمیت زیادی برای کودکان و بزرگسالان دارد. سرطان پوست در سال‌های اخیر رواج بیشتری میان جوانان پیدا کرده است. محافظت از پوست کودکان در مقابل اشعه مضر خورشید تا حد زیادی ریسک ابتلا به سرطان پوست را در کودکان کاهش می‌دهد.

کلینیک زیبایی ژالان، تزریق ژل و بوتاکس اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

ممنوعیت های استفاده از کرم ضد آفتاب

برخی معتقدند که مصرف ضد آفتاب به‌خاطر داشتن مواد شیمیایی عوارضی برای پوست دارد. افراد با پوست حساس و آلرژیک نباید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. باید به توصیه متخصص پوست، سراغ ضدآفتاب‌های مخصوص پوست‌های حساس بروند. افراد با پوست مستعد آکنه هم نباید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند؛ چراکه مشکل پوستی تشدید می‌شود. البته در این موارد هم، متخصص پوست، ضد آفتاب‌های غیر روغنی (فری اویل) و غیر کومدون‌زا را پیشنهاد می‌دهد.

مصرف ضد آفتاب بعد از آفتاب سوختگی

برای محافظت از پوست در مقابل آفتاب‌سوختگی باید قبل از این اتفاق ضد آفتاب بزنیم، اما ضد آفتاب بعد از آفتاب سوختگی مثل «نوشدارو بعد مرگ سهراب» است و دیگر کاری از پیش نمی‌برد. برای تسکین علائم آفتاب‌سوختگی مثل قرمزی، درد و خشکی پوست از کمپرس آب سرد یا دوش آب سرد کمک بگیرید.


مطالب پیشنهادی :

فواید لیفت صورت با نخ

معرفی فیلر و انواع آن

چرب شدن و خارش پوست