از بین بردن خط خنده | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان - تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

راه های از بین بردن خط خنده

در این محتوا به ادامه ی “روش‌های موثر برای از بین بردن خط خنده” میپردازیم.

  • عمل جراحی

یکی از روش‌های موثر رفع خط خنده، عمل جراحی است.

اگر به دنبال نتایج چشمگیرتری هستید که ماندگاری طولانی‌تری داشته باشند، می‌توانید گزینه‌ی عمل جراحی را انتخاب کنید.

لیفت صورت (جراحی پلاستیک برای برطرف کردن چین و چروک صورت) کامل‌ترین و دائمی‌ترین راه حل برای از بین بردن خط خنده است. با این روش می‌توانید همه‌ی خطوط اطراف دهان و چشم‌هایتان را به صورت همزمان و در یک جراحی، از بین ببرید. ممکن است جراح پلاستیک به شما پیشنهاد کند که عمل جراحی پلک را هم در کنار لیفت صورت انجام دهید.

عفونت، بزرگترین خطری است که ممکن است در انجام لیفت صورت شما را تهدید کند. عمل جراحی، همچنین عوارض جانبی نادری دارد که از میان آنها می‌توان به درد، ایجاد جای زخم و آسیب‌های عصبی اشاره کرد.

  • لیزر درمانی

درمان‌های لیزری نوعی تکنیک لایه‌برداری است که در آنها، لایه‌ی بالایی و سطحی سلول‌های پوستی برداشته می‌شود. این روش درمانی، با نمایان کردن لایه‌ی زیرین پوست، لک‌های پوستی و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. در واقع لایه‌ی زیرین پوست، تبدیل به پوست جدید می‌شود. التهاب، تورم و درد، از عوارض جانبی معمول این روش هستند که معمولاً پس از چند روز برطرف می‌شوند. علاوه بر این موارد، عفونت و ایجاد جای زخم (اسکار) نیز از عوارض احتمالی این روش است.

  • درمان با القای کلاژن (میکرونیدلینگ)

هدف از درمان با القای کلاژن (میکرونیدلینگ)، افزایش تولید کلاژن طبیعی در پوست است. با بالا رفتن سن، کلاژن پوست کاهش پیدا می‌کند و پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد. انتظار می‌رود با انجام میکرونیدلینگ، مقدار کلاژن پوست افزایش پیدا کند. در نتیجه چروک‌های صورت (از جمله خط لبخند) پر شده و از بین می‌رود. در این روش، پزشک به یک غلتک با چند سوزن کوچک نیاز دارد.

 

از بین بردن خط خنده | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان - تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

صفحه ی رسمی اینستاگرام کلینیک زیبایی ژالان را مشاهده نمایید.

  • کرم‌های بدون نسخه (OTC)

استفاده از کرم‌های بدون نسخه، روش دیگری برای درمان چین و چروک است که از لحاظ قیمت نیز مقرون ‌به صرفه‌‌ است. رتینول از جمله ترکیباتی است که در مورد توانایی آن (در از بین بردن رادیکال‌های آزاد که منجر به ایجاد چروک می‌شود) تحقیقات بسیار زیادی انجام شده است.

در یکی از مقالات چاپ شده، نتایج تحقیقی منتشر شده که در آن، چین و چروک‌های ظریف (غیر عمیق) بیماران با استفاده از رتینول 4/0 درصد از بین رفته است. مشارکت‌ کنندگان در این تحقیق سه بار در هفته به مدت شش ماه از لوسیون رتینول استفاده کرده بودند.

ویتامین C، پـِپتیدها و اسیدهای هیدروکسی، برای درمان چین و چروک استفاده می‌شوند. زمان تاثیر این روش، طولانی است و معمولا چند ماهی طول می‌کشد. این فرایند کمی زمان‌بر است و اثر آن برای مدت زمان طولانی باقی نمی‌ماند؛ به همین دلیل روش چندان محبوبی محسوب نمی‌شود و افراد کمتری به استفاده از آن تمایل دارند. عوارض جانبی استفاده از این کرم‌ها، قرمزی، راش‌ پوستی و سوزش است.

  • نور درمانی در خانه

در کنار کرم‌های بدون نسخه، برای از بین بردن خط خنده می‌توانید از کیت‌های نوری که در بازار موجود هستند نیز استفاده کنید. در این کیت‌ها برای افزایش کلاژن ناحیه‌ی اطراف چشم، از لامپ‌های ال ای‌دی استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این روش هر روز به مدت سه دقیقه استفاده کنید. هیچ نوع عارضه‌ی جانبی خاصی در مورد استفاده از این محصولات مطرح نشده است؛ اما میزان کارایی و اثربخشی آن‌ها نیز همچنان نامعلوم است.

  • اسانس‌های روغنی

استفاده از اسانس‌های روغنی، یکی دیگر از گزینه‌های موثر برای برطرف کردن چین و چروک است. این اسانس‌ها از گیاهانی تهیه می‌شوند که برای پوست مزایای طبیعی دارند. در مطالعه‌ای که در سال 2009 انجام شد، 23 گیاه مختلف مورد بررسی قرار گرفت تا توانایی آنها در کمک به افزایش کلاژن، میزان آنتی‌اکسیدان و تاثیری که بر خاصیت کشسانی پوست دارند، مشخص شود. از این تعداد، 9 مورد بیشترین تاثیر مثبت را داشته‌اند. این موارد عبارتند از:

  1. چای سفید
  2. جلبک‌های قهوه‌ای (آلگ)
  3. بیتی راخ (گیاهی از تیره‌ی روناسیان و سرده‌ی شیرپنیر)
  4. تنتور گل رز
  5. چای سبز
  6. رز آبی
  7. سنبل ختایی
  8. رازیانه
  9. انار

اگر قصد دارید از اسانس‌ها استفاده کنید، حتماً آن‌ها را با یک روغن پایه (مانند روغن زیتون یا روغن بادام) رقیق کنید. همچنین، باید ابتدا این روغن‌ها را روی بخش کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید تا مطمئن شوید که به آن‌ها حساسیت ندارید.

اسانس‌های روغنی در مواد تشکیل‌دهنده‌ی بسیاری از محصولات بدون نسخه وجود دارند. با نگاه کردن به برچسب روی محصول، می‌توانید بفهمید که چه گیاهانی در ساخت آنها به کار رفته‌ است. برای کسب نتایج بهتر باید این محصولات را هر روز استفاده کنید. اگر استفاده از آن‌ها را متوقف کنید، ممکن است خط لبخندتان دوباره ظاهر شود.

پروفایل مرکز زیبایی ژالان در وب سامانه کلینیک۲۴

صفحه ی رسمی اینستاگرام کلینیک زیبایی ژالان را مشاهده نمایید.


مطالب پیشنهادی کلینیک زیبایی ژالان (بهترین کلینیک زیبایی اصفهان – تزریق ژل و بوتاکس اصفهان):

روش‌های موثر برای از بین بردن خط خنده (1)

با تزریق ژل ، خط خنده را محو کنید .

نمونه تزریق فیلر خط خنده

پیام بگذارید