علت پیر شدن پوست | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان - تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

علت پیر شدن پوست

علت پیر شدن پوست به عوامل محیطی و درونی برمی گردد که مهم ترین آن ها ژنتیک است.

 

مواردی دیگری نیز وجود دارند که با وارد کردن آسیب های مختلف به پوست مانع جوانسازی آن می شوند. این موارد عبارتند از:

 

  • قرارگیری بیش از حد در نور خورشید: نوعی پروتئین روی حالت کشسانی پوست تاثیرگذار است. مواجه بیش از اندازه با نور خورشید باعث نفوذ ۸۰ درصد پرتوهای فرابنفش و فعال سازی این پروتئین می شود. این پروتئین کلاژن را از بین می برد و تولید ملانین و الستین را کم می کند. کلاژن از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می کند. از همین رو پوست مقابله درستی را در مقابل عوامل تهاجمی پرتوهای خورشیدی انجام نمی دهد.

 

  • مصرف مواد مخدر: مصرف مواد مخدر علاوه بر اینکه به سایر اعضای بدن آسیب می زند؛ بر روی پوست نیز تاثیرات مخربی می گذارد. از جمله این تاثیرات می توان به تیرگی پوست، گودی اطراف چشم و چین و چروک عمیق اشاره کرد. این عوارض پوستی در زنان بیش تر نمایان می شود و مانعی برای جوانسازی آنان محسوب می شود.

 

  • مصرف الکل: مصرف الکل باعث تغییر متابولیسم سلول ها، افزایش تولید رادیکال های آزاد و اختلالات انعقادی می شود اما الکل بیش ترین آسیب را به رگ های خونی و کبد وارد می کند. از آنجایی که وظیفه کبد دفع مواد زائد است؛ مصرف الکل سبب اختلال در این کار می شود و مواد سمی در اندام های مختلف به خصوص پوست تجمع پیدا می کنند‌. عوارض تجمع مواد سمی شامل تیرگی، خشکی، شلی و چروک پوست است.

 

  • استرس: ذخایر آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین ها از پوست در برابر پیری محافظت می کنند و استرس همه این عوامل را کاهش می دهد و مانع جوانسازی پوست می شود. بنابراین استرس باعث کاهش حالت کشسانی پوست، ایجاد چین و چروک و کاهش شفافیت پوست می شود.

علت پیر شدن پوست | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان - تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

صفحه اینستاگرام کلینیک زیبایی ژالان (بهترین کلینیک زیبایی اصفهان – تزریق ژل و بوتاکس اصفهان)

روش های تزریقی در جوانسازی پوست

بوتاکس، ژل، فیلر و چربی از موارد تزریقی در پوست هستند.

 

  • فیلر: فیلرها انواع مختلفی دارند که اسید هیالورونیک بیش تر از بقیه در جوانسازی مورد استفاده قرار می گیرد. اسید هیالورونیک به صورت طبیعی در بافت های زمینه ای مانند پوست و در بافت های نگه دارنده مانند غضروف وجود دارد. با افزایش سن این ماده کاهش می یابد و پوست شل و پیر می شود. فیلر برای رفع چین و چروک و پر کردن شیارها مانند خطوط خنده کاربرد دارد. ماندگاری فیلر حدود ۶ ماه تا یک سال است.

 

  • ژل: ژل ها یا همان پر کننده در قسمت هایی تززیق می شوند که چروک عمیقی دارند‌. تزریق ژل بیش تر برای افراد مسن استفاده می شود تا جوانسازی رخ دهد. در جوانان به عنوان حجم دهنده لب یا گونه مورد استفاده قرار می گیرد. ژل ها هر چند وقت یک بار نیاز به تمدید دارند.

 

  • بوتاکس: بوتاکس نوعی سم است که مانع فعالیت فیبرهای عصبی می شود‌‌. هنگامی که بوتاکس به قسمتی تزریق می شود؛ توکسین بوتولینوم از تاثیر استیل کولین، اسپاسم و انقباض عضلانی جلوگیری می کند. البته این امر ۴ تا ۶ ماه موثر است و با گذشت ۳ ماه از تزریق اثرات آن به آرامی کاهش می یابد و بعد از ۶ تا ۸ ماه به طور کامل از بین می رود. از همین جهت تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست ۳ بار در یک سال انجام می شود و تزریق آن بیش از ۳ بار توصیه نمی شود.

 

  • چربی: در این روش چربی از نواحی مختلف بدن مانند ران، باسن و شکم فرد گرفته می شود و طی انجام فرآیندی به قسمت های مورد نظر تزریق می شود. تزریق چربی به دلیل داشتن سلول های بنیادی بسیار زیاد به عنوان روشی ماندگار و موثر در جوانسازی پوست شناخته شده است.

مطالب پیشنهادی:

نشانه‌های پیری پوست و روشهای درمان آن

راه های کمک به ترمیم پیری پوست

پیام بگذارید