عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان - تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس از روش های غیر تهاجمی محسوب می شود.

بنابراین عوارض جدی و خطرناکی ایجاد نمی کند اما آنچه در تزریق بوتاکس اهمیت دارد، انجام آن توسط یک پزشک متخصص، رعایت بهداشت و اصول کار است. در صورتی که به مراکز نامعتبر مراجعه کنید، امکان بروز عوارض جدی وجود دارد.

سردرد و حالت تهوع یکی از عوارض طبیعی پس از بوتاکس است که با گذشت مدتی بهبود پیدا می کند. البته احتمال بروز سردرد و حالت تهوع در تزریق بوتاکس زیر بغل بسیار پایین است. ممکن است پس از تزریق بوتاکس خارش و قرمزی ایجاد شود یا بدن شما نسبت به بوتاکس حساسیت داشته باشد. از آنجایی که پوست زیر بغل حساس است، با بروز همچنین علائمی هیچ اقدام خودکاری انجام ندهید و با پزشک مشورت کنید. بهترین راه برای پیشگیری از بروز حساسیت انجام تست حساسیت پیش از بوتاکس است.

عوارض جدی و خطرناک بوتاکس زمانی ایجاد می شوند که اصول کار رعایت نشود. عدم رعایت بهداشت و استریل نکردن وسایل به بروز عفونت در ناحیه تزریق ختم می شود. شوک آلرژی از دیگر عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل محسوب می شود. هنگامی که حساسیت شما نسبت به یک چیز بالا باشد، بدن از خود ماده ای تولید می کند که فشار خون پایین می آید و راه های تنفسی مسدود می شوند.

 

مراقبت‌های پس از تزریق

انجام توصیه های مراقبتی پس از تزریق بوتاکس باعث می شود تا نتایج بهتری دریافت کنید و احتمال عوارض نیز کاهش یابد.

  • از دست زدن به زیر بغل پس از تزریق بوتاکس بپرهیزید زیرا امکان دارد حساسیتی بروز پیدا کند یا مواد جابه جا شوند.
  • بهتر است تا ۱ هفته پس از تزریق بوتاکس زیر بغل به حمام نروید. سعی کنید برای مدتی پس از تزریق در استحمام از آب بسیار داغ استفاده نکنید.
  • برای شست و شوی زیر بغل خود حتماً از شوینده هایی استفاده کنید که با پوستتان سازگار است و ملایم هستند.
  • پس از تزریق بوتاکس زیر بغل برای مصرف داروهای خود حتماً با پزشک مشورت کنید.
  • از انجام ورزش و فعالیت هایی که باعث تعریق می شوند، اجتناب کنید.
  • برای کاهش تورم و درد از کمپرس یخ استفاده کنید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی زیر بغل قرار دهید.
  • سیستم ایمنی تاثیر زیادی بر روی روند درمان و بهبودی دارد. یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی، هیدراته نگه داشتن بدن است.

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان - تزریق ژل و بوتاکس اصفهان

صفحه اینستاگرام کلینیک زیبایی ژالان (بهترین کلینیک زیبایی اصفهان – تزریق ژل و بوتاکس اصفهان)

ماندگاری تزریق بوتاکس زیر بغل

بوتاکس از روش هایی است که هر چند وقت یک بار به تمدید نیاز دارد. به طور کلی ماندگاری بوتاکس معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه است اما مواردی وجود دارد که روی ماندگاری بوتاکس زیر بغل تاثیر می گذارند.

  1. تعداد تزریق: در صورتی که بوتاکس در مدت های مشخص شده تزریق شود، ماندگاری بیش تری از خود نشان می دهد. در واقع تکرار تزریق بوتاکس زیر بغل اعصاب و غدد مرتبط با تعریق را بیش از پیش فلج می کند و کاهش تعریق طولانی تر از قبل خواهد بود.
  2. ساختار بدن: ساختار بدن افراد با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این تفاوت فعالیت های روزانه و سبک زندگی افراد نیز با هم فرق می کند. از همین رو برخی افراد مانند ورزشکاران که فعالیت بیش تری دارند، زودتر از بقیه افراد نیاز به تمدید بوتاکس دارند.

 


مطالعه بیشتر:

راه های رفع تیرگی زیر بغل

دلایل سیاهی زیر بغل

پیام بگذارید