انواع روشهای بخور صورت

بخور صورت

روش های مختلفی برای بخور دادن صورت وجود دارد که می توان به استفاده از حوله گرم، استفاده از ظرف پر از آب داغ و استفاده از دستگاه بخور اشاره کرد.

 

۱. بخور با استفاده حوله گرم

برای انجام بخور صورت با استفاده از حوله گرم تنها کافی است ظرفی را پر از آب کنید و روغن و یا مواد گیاهی مورد نظر را داخل آن بریزید، بعد از این که آب به جوش آمد، ظرف را از روی حرارت بردارید. حال حوله را داخل ظرف فرو ببرید. آب اضافی حوله را بگیرید. حوله باید نمدار باشد. حوله را روی صورت خود قرار دهید و بعد از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه آن را از روی صورت بردارید. همچنین، می توانید از انواع ماسک برای بعد از بخور صورت استفاده کنید تا جذب آن بیشتر شود.

 

۲. بخور با استفاده از آب داغ

اگر قصد دارید از ظرف پر از آب داغ جهت بخور استفاده کنید، به ظرفی با سطح مقطع مناسب، آب، پارچه ضخیم و یا حوله، روغن گیاهی و یا مواد گیاهی نیاز دارید. در ابتدا باید ظرف را از آب پر کنید و مواد مورد نیاز را داخل آن بریزید. درب ظرف را بگذارید تا محتویات داخل آن به جوش آید. ظرف را از روی حرارت بردارید، سپس حوله را روی سر خود بیندازید، درب ظرف را بردارید و صورت خود را نزدیک ظرف قرار دهید. اجازه دهید تا بخار خارج شده از ظرف با صورت شما برخورد کند. برای تاثیر بیشتر بخور می توان پوست صورت را با انگشت خود ماساژ دهید.

 

۳. بخور صورت با استفاده از دستگاه بخور

استفاده از دستگاه بخور یکی از ساده ترین روش ها است. در این روش تنها کافی است دستگاه را از آب پر کنید و سپس صورت خود را بخور دهید. در این دستگاه ها نیز می‌توانید انواع روغن های گیاهی نیز استفاده کنید.

انواع روشهای بخور صورت

انواع روش های بخور صورت | کلینیک زیبایی ژالان اصفهان

 

 

برای تماس با کلینیک ژالان و گرفتن نوبت پوست ، مو ، زیبایی و لیزر در اصفهان به تماس با ما مراجعه کنید.

برای اطلاع از خدمات کلینیک زیبایی ژالان اصفهان ، اینجا کلیک کنید.